• kittyclou

Någon med panik inför födseln???!!

Vet inte vilket som är mest skrämmande av det hela?!

• Svar på tråden Någon med panik inför födseln???!!
  • elli26

Jaaa... Vet inte, men när vattnet gick förra gången fick jag panikkänslor och satt bara och skakade okontrollerat. Väl inne på förlossningen blev jag lugnare, men när smärtorna kom fick jag lite panikkänslor igen.. Det fanns ju ingen återvändo liksom...Sen gick förlossningen väldigt bra och snabbt, så det var ju lugnt när den väl satte igång.

Nu innan denna förlossning är jag hellugn, men
    häromkvällen när jag trodde att denna förlossning startade fick jag samma känsla igen, frossa, skakningar och lite småpanik...Så ja, jag har lite panik inför födseln

• Zezana

Jag är livrädd för förlossningen, men samtidigt vet jag att alla andra har överlevt, så det bör juh jag oxå göra..

• hemlig mamma

Det går i vågor. Jag försöker vara lugn. Panik har jag kanske inte haft än, men ibland kommer en orolig attack över mig. Det kommer säkert bli värre när det närmar sig förlossningen. Jag her redan bett om ursäkt i förväg till min man för de ev dumheter jag kommer att säga och göra till honom under förlossningen .
    Jag hörde om en som hade sagt till sambon; Gå ut härifrån!! När han då började gå, sa hon: -Vad gör du?!?
    -Men du sa ju att jag skulle gå.
    -Nej, kom tillbaka!

Svar på tråden Någon med panik inför födseln???!!