• jagvardag

Sprit och fylla när man vet fast ändå inte

Igen då har jag genom snokandet fått vet att de i kväll skall supas.
    Officiellt till oss skall hon ut med kompisar sedan skall alla sova här. De skall bara in till stan och "fika". Hur skulle ni gjort? Jag skall stanna uppe, ringa ofta och lukta noggrant när de kommer hem...

• Svar på tråden Sprit och fylla när man vet fast ändå inte
  • MILFilicious

Oooj de där kommer jag ihåg! mamma luktade alltid på mig när jag kommit hem. "BLÅS PÅ MIG!!".
    En kul grej var att jag, då jag gick i högstadiet, använde linser supermkt eftersom jag inte gillade mina glasögon. Pga detta blev mina ögon lite röda och jag blev anklagad för att ha supit då jag faktiskt inte gjort det. :P Skönt att den där tiden är över! :P

• M adams

Jag hade ringt, bestämt en tid och kanske taxi hem, hållt mig vaken och mött dem, samt luktat, sedan bjudit på the och mackor eller nåt för att höra lite skvaller om kvällen...

Det värsta är väl kanske om man själv har fest och är lite på lyset när ungarna kommer hem.

Mina är inte tonåringar än, men jag undrar och försöker förbereda mig ¨på hur jag ska göra när hänga på stan tiden kommer (vet ju hur jag själv va...)

• valkyrian
    MILFilicious skrev 2008-10-03 20:18:37 följande:
    Oooj de där kommer jag ihåg! mamma luktade alltid på mig när jag kommit hem. "BLÅS PÅ MIG!!". En kul grej var att jag, då jag gick i högstadiet, använde linser supermkt eftersom jag inte gillade mina glasögon. Pga detta blev mina ögon lite röda och jag blev anklagad för att ha supit då jag faktiskt inte gjort det. :P Skönt att den där tiden är över! :P
    Och mina ögon blir röda när jag dricker så jag fick höra att jag rökt på! Fortfarande sur för det....

Men usch.. jag vet inte hur man skall hantera sina barns drickande, har precis fyllt 20 så man kan säga att jag är rätt nyutkomen ur svängen men har ingen aning om hur det bästa sättet att hantera det är
    Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
  • lycklig64

Jag tror att barnen vill känna att man känner tillit till dom. Var rak och säg att du inte vill att dom ska dricka men om något barn dricker för mycket är det DEJ dom sak ringa. Då känner barnen att du vet hur det är men samtidigt tar du vuxenrollen och markerar att du inte vill att dom dricker..Se till att du är nykter själv nu i början så att barnen känner att dom kan lita på dej.

Svar på tråden Sprit och fylla när man vet fast ändå inte