• lycklig64

Lata tonåringar, eller???

Får hela tiden höra av min man hur lata mina barn är. Innan vi träffades gjorde dom middag, hämtade lillebror mm. Nu gör dom bara saker när man säger till: Dukar, tar bort efter maten, tömmer diskamaskin, tvättar sina kläder, packar väskor och dammsuger sina rum o plockar undan, accepterar sin styvfar med hull och hår.. Tycker att mamma har hjälp nu när jag inte är själv längre.. hur gör alla andra??? Vi har ett gemensamt barn på 3 år. Mina barn är 12,16 och 18 år.

• Svar på tråden Lata tonåringar, eller???
  • modestyonly

Jag skulle vara överlycklig om mina tonåringar gjorde allt det där

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • JAG är BÄST

Lata??

Jösses då vet han inte vad lata tonåringar är!!!!!

Det kallas LATA tonåringar då man BER dom göra saker och ÄNDÅ INTE gör som man säger. DET är lata det.

Du har ju fina barn som gör som man säger. Det är långt ifrån vad många andra tonåringar gör.

"dänger en stekpanna i din mans skalle "

• miss princess

du har ju jätteduktiga barn!!!

* Alexander 070605 *
  • Maskot

Dina ungdommar verkar jättefina! Vad är det din sambo tycker att de borde göra annorlunda?
    Har de bra attityd när ni ber dem om saker?

• With a devilish smile

Får faktiskt hålla med de andra,
    dina tonåringar gör nog mer än vad andra gör.

• thissan

Jag känner snarare, hoppas de säger ifrån NÅN gång....annars är det ett gäng "konstiga" tonåringar Flört

• Bevabus

Shit pommes frites...om jag en dag hade gjort allt det där här hemma så hade väl mina föräldrar smält av...

Det där kan man INTE kalla lata tonåringar. Jösses, dom borde få nån sorts belöning av nå slag!

• Majsan70

Hemma hos oss drar alla sitt strå till stacken. Något annat hade jag aldrig accepterat. Eftersom mina barn har vuxit upp med den typen av värderingar är det sällan de ifrågasätter den. Även vår lilla tjej som är 5 år tar sin lilla del även om det mest är på lek just nu.

• abnocto

Du har definitivt lyckats med dina, var stolt. De som säger att de är lata vet inte vad de pratar om

• lycklig64

Jösses vad många som svarat på mitt inlägg!! Skönt att höra, ska visa min man era inlägg...Jag tycker självklart att mina barn ska hjälpa till hemma men vår diskussion är ofta att man måste BE om hjälp. Min man tycker att dom borde göra det spontant.Fast så var då inte jag iallafall och nu vid 44 är man världens supermorsa, konstigt va? Sen är väl våran tid hemma ganska pressad när vi helrenoverar vår västerbottensgård, jobbar heltid och har 4 barn hemma. Klart att allting sätts på prov då när tiden inte riktigt räcker till.Förövrigt har jag en underbar man som ställer upp för ALLA barnen till 100% Han är underbar!!

• hönsa mamma

Tycker oxå att du verkar ha väldigt duktiga barn/ungdomar.

Svar på tråden Lata tonåringar, eller???