• Anonym (vem är jag)

Uteställen i Stockholm för homo/bisexuella sökes

Hej!
    Jag är en tjej som är ganska så ny "inom området". Jag har länge funderat på om jag är bisexuell/lesbisk. Jag har aldrig träffat en tjej men känner att det enda sättet för att jag skulle få veta hur min sexuella läggning är, är att träffa en tjej.

Jag bor i Stockholm och utbudet på krogar för homo/bisexuella borde vara ganska så stort här.

Jag tar gärna emot tips på vart man kan gå *om jag nu skulle våga* men det känns som att om jag inte skulle gå ut, hur skulle jag då kunna träffa en tjej?!

• Svar på tråden Uteställen i Stockholm för homo/bisexuella sökes
  • MammaCh

Gå in på www.qx.se Det är en sajt (en community) för personer som är gay (Tex gillar nån av samma kön). Där kan du dels klicka dig fram till uteställen, men ännu bättre, du kan skaffa dig en egen qx-sida gratis där du kan lägga upp en presentation (anonymt om du vill) och du kan på så sätt få kontakt med andra tjejer. På qx kan du också läsa om vad som är på gång i Stockholm etc. (och andra städer).

Även på www.rfsl.se kan du läsa om att komma ut som gay. RFSL som har lokaler på Sveavägen, anordnar också startgrupper för nyutkomna, på deras sida finns massa info, forum, telefonnummet till rådgivning etc.

Qx finns också om papperstidning (gratis) och den delas ut på många caféer, bibliotek, uteställen etc. I den finns annonser, artiklar, etc.

Lycka till!

Patricia, som någon nämnde, är den där partybåten som ligger nere vid Slussen. Bra drag för gaypersoner på söndagar!

Finns flera ställen för bara tjejer dock, kolal qx.se

Lycka till!

• Anonym (jag vill .)

Du kan ju alltid möta upp mig *ler*.....jag bor i stockholm och vill ut ikväll...

• Anonym (vem är jag)

Hej!

Tack för era svar!! Particia vet jag vad det är för båt, visste inte att dom hade gay kvällar på söndagar.

Jag ska kolla in qx.se, jag har hört talas om den sidan men inte blivit medlem än men det kanske är på tiden.

Anonym (jag vill): synd att klockan är så mycket, annars hade jag gärna följt med ut, har inte sett ditt svar för en nu. Kanske nästa helg?! *ler*.

• Carinamamma84

jag är stolt bisexuell

• MammaCh

Ha det kul ute! Är ni i Göteborg någon gång (här på Sveriges framsida, haha) så är det Gretas på Drottninggatan 25 (nära Brunnsparken - tvärgata till Avenyn) som gäller!

Svar på tråden Uteställen i Stockholm för homo/bisexuella sökes