Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
Babbla fritt!
Del 2.
Förra tråden hittar ni här:
www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

Bambiniz skrev 2008-12-28 09:39:48 följande:
Eftersom det är mer eller mindre omöjligt att få tag i en chocco light way här hemma i sverige så har vi köpt en annan vagn, från britax: römer yanis.
Någon som har någonting att säga om den? Stod även och kollade på Babytravel lyx versionen, men man får väl vad man betalar för......så jag valde den första.
Länkar sidan på britaxen:www.britax.se/Yanis_08.htm
Hej alla vänliga forumbesökare med barnvagnskoll... Jag behöver hjälp!
Vi ska till Thailand 2 mån (Kao Lak) och jag har börjat kolla detta med resevagn för vår 1 1/2-åring som är van att sova i vagn. Jag har sett att Chicco Liteway är poppis, likaså Maclaren Techno. Var på Babyland idag och de var väldigt sugna på att sälja Maclaren... Men kan någon hjälpa mig att förstå skillnaden på sukly, paraplyvagn, buggyvagn och allt vad som nu finns? Vad ska jag sikta in mig på om jag vill ha en vagn som funkar bra på resan, och sedan som cityvagn när vi kommer hem? Nu väger dottern 12 kg, c:a. Jag vill ha en med fullt liggläge, det är det enda jag vet. Chicco Liteway verkar kört att få tag på innan den 20 jan i Sthlm; de är slut hos leverantören. Odenplans Barnvagnar tipsar om "storebroren" Chicco Multiway: någon som vet något om den?
Jag är tacksam för all hjälp - detta var mer komplicerat än väntat!
Behöver hjälp och det här verkar vara helt rätt tråd att fråga i Vi ska åka till Thailand i mars och kommer att vara borta i drygt tre veckor. Våra två barn kommer då att vara 10 månader respektive knappt 3 år. Idag äger vi en singelvagn, Teutonia Fun, och en syskonvagn, Babytravels syskonjogger. Ingen av dessa vagnar känns aktuell att ta med på resan iom att dom är ganska klumpiga (Teutonian är ju väldigt lättkörd men den är osmidig och ganska stor när man fäller den). Vad ska vi satsa på istället? Vi var idag och tittade på två st Maclaran Quest Sport och dessa har ju inte fullt liggläge. Smidig vagn men kommer det att fungera för minstingen? Och maxvikten är ju 15 kg, fungerar det för en 3-åring som ju nästan väger så mkt? Värt att tillägga är att vi inte kommer att tillbringa våra tre veckor på samma resmål utan resa runt lite.
Tack för svaret Snorky Ska definitivt ta mig en titt på Chiccon för den låter ju toppen. Men undrar ändå om den blir lika smidig ihopfälld som Maclaran? Den sistnämnda är ju löjligt lätt och smidig att bära.
cameron skrev 2009-01-03 21:13:10 följande:
Här hittade jag Chicco Liteway också, för sådana som mig som inte kan tyska och därför drar sig lite för att shoppa på tyska e-bay. Orange, röd och grön går fort att få!
www.bimbomarket.it/en/product.asp
Finns det nån resevagn som barnet kan sitta bakåtvänd i + att den ska gå att fälla till fullt liggläge?
Det är nog bara Bugaboo Bee som är vändbar men den kostar som 3 vanliga paraplysulkys tyvärr
Det är nog bara Bugaboo Bee som är vändbar men den kostar som 3 vanliga paraplysulkys tyvärr
Hej,
jag köpte en Chicco Lite way och är riktigt nöjd.
Jag beställde den via Lekmer.se, det kostade bara 995 (på andra sidor 12-1500 sek) och den levererades inom en vecka.
Hej! Jag ska ut och resa med min 9 månaders i maj och behöver en resevagn. Jag vill ha en sufflett som man kan dra fram långt, fullt liggläge, gärna vändbar sittdel och knäledshandtag. Har ni något tips till mig? :)