Vi som blivit gravida efter ivf forts del 5
Här kommer fortsättningstråden!
Här kommer fortsättningstråden!
Hittat hit. Vad bra Shoppingfia.
Jag hittade också hit!
Härligt! Hoppas ni mår bra i det vackra höstvädret!
Här är fullt upp, lillis har nu avancerat och ställer sig upp så nu gäller det att rensa allt i låghöjd härhemma och så är jag lite rädd att hon skall ramla, hon är ju lite bambi...
Nu skall jag röja lite innan det är middagsdax, ha en fin kväll
hej hej!! hittade hit... kanon att nån kommer ihåg och kan detta med fortsättnigns trådar!!!
här rullar allt på i stilla mak... det går ju frammåt och det måste väl ta sin tid bara jag som är otålig... vill att hon ska kunna krypa och ta sig fram för egen maskin! men det vill inte min lilla.... vill inte heller vända sig från rygg till mage! bara tvärt om och hon ligger inte alls länge på mage... sen vill hon sitta upp hela tiden.. eller va i gåstolen och där har hon fart!
det kommer vål vad det lider... alla lär sig ju!!!
ha det bra alla... KRAM!!!
Hej på er alla! Skyndar bara förbi denna gång, måste hoppa i säng nu. Hoppas ni mår bra.
Lill-Fisen var på åttamånaderskontroll i veckan. Han väger 10,2 kilo och är 74,5 centimeter. En bubblig gosis. En jobbarkompis var hos mig igår med en liten liten bebis. Svårt att fatta att min plutt varit så liten. Måste säga att jag längtar efter en tredje men sambon vill inte. Så just nu är det spiral som gäller. Tror inte det hjälper att tjata utan han måste få tänka själv. Så får vi se. Vad orättvist det är för oss som måste kämpa så. Vi kan liksom inte bara "råka" göra en trea. Testa och se om det blir någon. Beslutet blir så stort och DYRT! Jaja den som lever få se.
Jag har dåligt med tid, men hoppar in för att skriva en liten rad. Hoppas att allt är bra med er. Ines är jätteförkyld och har dessutom smittat ner sin mamma.... Annars är allt bra med oss. Hon har fortfarande inte fått några tänder. Tiden går ju så otroligt fort, helt ofattbart att hon snart är 9½ månad. Krypandet går så där, hon drar sig mest fram - eller åker bakåt. Däremot älskar hon att dra sig upp till stående, och då helst i soffan så hon kan titta ut genom fönstret. Vi försöker få henne att tycka att välling är gott - men detta har ännu inte lyckats...
Får skriva mer en annan dag!
Godkväll alla,
Jösses vad dagarna flyger i väg...
Vi kämpar också med välling... Lillis står nu upp mest hela tiden och kryper snabbt som en liten vessla, inte en lugn stund här hemma, sover gott gör hon med men vaknar någon eller några ggr per natt fortfarande, jag hoppas detta skall försvinna av sig själv, dock gillar hon inte sin säng ännu...två bissar i nedre raden har hon sedan länge men nu verkar det vara på gång fler för vi har haft några jobbiga dagar då hon inte velat äta och varit ledsen bitvis, hon brukar för det mesta vara väldigt glad.
Åh Fismamman jag längtar också redan efter en liten bebis till men vi väntar nog lite till, tänkte börja försöka till sommaren så blir det kanske två år mellan dem om vi har tur....
Nop nu skall jag rusa i säng, har ont i halsen och vill kurera mig!
Kram på er alla
Jag har lagt in nya bilder under julen 2008 på min killar om ni vill se.
Åh vad söt hon är.
www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-139/m...
Hej ni lyckliga!
Om ni har en stund över är jag tacksam om ni går in på länken och svarar på vilken metod ni använde när ni plussade med hjälp av IVF. Försöker mig på en helt halvt ovetenskaplig studie inför IVF nr 2.
grattis!
Nu hittade jag dig Fismamman, tack för påpekandet om länken. försöker igen
www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-139/m39259973.html
tråden heter "optimera förutsättningarna efter erfarenhet" och ligger under "äntligen gravid".
Jag la faktiskt in ett kort från igår på dottern som lucia också... Den sötaste lucian någonsin tycker jag då förstås =)
GOTT NYTT ÅR!!!
hoppas ni haft ett bra 2008 och får ett kanon bra 2009! att vi alla haft ett bra 2008 vet jag ju... vi har ju fått våra små :) tänk att de snart är 1år!!! fattar inte vart tiden tagit vägen! den har som bara försvunnit.
vi firade in ny året med dunderförkylningar och lillan hade även feber.. visade sig i dag att ännu en tand brutit igenom.. kanske det var just i går kväll det hände?
karmar till er alla!
Gott nytt!!
Ja, tänk. Olle fyller snart ett och jag ska börja jobba lite 1 mars. Otroligt. Det har varit en fantastisk jul och nyår. Tror att Olle gillade böcker och omslagspappret bäst. Många kramar. Kajsa