• amaaaandiie

nyfiken :) nåt ovanligt/modernt namn .

hejsan ! jag är absolut inte gravid, men jag är väldigt namntokig . hoppas på ett syskon inom nåra år, när mamma har träffat en kille som är yngre & inte har några barn :) nåra favoriter är saga, idun, angeline, charlie & viggo :) kom gärna med förslag, speciellt nåt ovanligt/modernt . tack på förhand !

• Svar på tråden nyfiken :) nåt ovanligt/modernt namn .
  • amaaaandiie

mamma har träffat en kille, det vart lite oklart ;p

• filos

Darvin. Hade velat ge det namnet till min pojke men maken gick inte med på det
    Emiliella tycker jag är ett fint ovanligt tjejnamn!

• Adella

Dante tyckte jag var fnt för en kille.
    Minou för en tjej.

• Pormoicheia

Grejen med ovanliga/moderna namn är att det är så många som eftersträvar dem att de inom kort kommer att vara vanliga och omoderna.

I min kommun är det gamla "gubb" och "tantnamn" som är på modet för tillfället.
    Elsa, Sigge, Einar, Viola o.s.v.
    Sen så dyker givetvis de lite mer "häftiga" namnen upp: Saga, Engla, Neo m.m.

Namn som idag är väldigt ovanliga på barn är ju isåfall min generations namn (Lisa, Emma, Johanna, Peter, Erik, Axel o.s.v.)
    Så ger du ditt barn ett "vanligt" namn så kommer de garanterat vara ensamma om det i sin klass.

Sen kan man ju ta ett "vanligt" namn och sno till stavningen lite.

Men här har du en lista på ovanliga namn iaf.
    hem.passagen.se/babysidan/ovanliga_flicknamn_a_g.htm

• Qaroliine

Leoni
    Iseline
    Bim
    Joline
    Elivia
    Loka

Loa
    Caspian

• amaaaandiie

tack för alla bra svar ! gillar Iseline & Isidor supermycket :) alla namn var grymma ;p

• Pormoicheia

Bo är skittufft som tjejnamn!

• Hebbebebbe
    Pormoicheia skrev 2008-10-08 12:40:57 följande:
    Grejen med ovanliga/moderna namn är att det är så många som eftersträvar dem att de inom kort kommer att vara vanliga och omoderna. I min kommun är det gamla "gubb" och "tantnamn" som är på modet för tillfället. Elsa, Sigge, Einar, Viola o.s.v. Sen så dyker givetvis de lite mer "häftiga" namnen upp: Saga, Engla, Neo m.m. Namn som idag är väldigt ovanliga på barn är ju isåfall min generations namn (Lisa, Emma, Johanna, Peter, Erik, Axel o.s.v.) Så ger du ditt barn ett "vanligt" namn så kommer de garanterat vara ensamma om det i sin klass. Sen kan man ju ta ett "vanligt" namn och sno till stavningen lite. Men här har du en lista på ovanliga namn iaf. hem.passagen.se/babysidan/ovanliga_flicknamn_...
    Superbra länk där Tack!!!!
  • amaaaandiie

jag tycker också att Bo är väldigt coolt som tjejnam :) har sett många i usa som har det . tack alla !

• Jag är en mogen pappa

Min son heter blueberry

• cffc

mina tjejer heter Cornelia, Felicia, Chanelle, Fina och Nicolette.
    I andranamn/mellannamn heter dom Alycesaundra,Lo  {#emotions_dlg.flower}  Giavanna, Li {#emotions_dlg.flower} , Kaylee,Fina  {#emotions_dlg.flower}  Ryley,Nicole  {#emotions_dlg.flower} och Minstingen har ännu bara 1 mellannamn som är Kenzington {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden nyfiken :) nåt ovanligt/modernt namn .