• Mrs Sara

Vi gravida från Dr S solstrålar

Tycker att det var dags att öppna en tråd för oss som har blivit gravida efter att ha gjort ivf i Umeå.

Här samlas vi som har gjort våra behandlingar på IVF-kliniken på NUS, i Umeå.
    Här delar vi tankar, frågar och svarar, vädrar känslor och stöttar varandra, genom skratt och tårar.

Alla gamla och nya norrlänningar:
    VÄLKOMNA!!!!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m36246673.html

Äntligen
  • Svar på tråden Vi gravida från Dr S solstrålar
  • Missetass

Grattis Loppan!! Hoppas ni mår bra allihopa

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Dimitra
    Missetass - jag mår bara fint. Hur är det själv? Laddad för att träffa ditt barn?
    The Dimitra universe.
  • Missetass

Tack, det är ganska bra. Har fått någon slags allergisk reaktion som inte är så rolig men har fått medicin jag hoppas ska hjälpa. Jag börjar bli väldigt nyfiken på krabaten där inne men den for nog hålla sig där ett par veckor till. Men visst längtar jag!
    Själv då, vilken vecka är du i nu?

• Dimitra

Vad trist att du åkt på nån allergi som måste medicineras. Är det graviditetsrelaterat så att det finns hopp om att det försvinner om nån månad så där?

Jag är precis på halvtid idag. Vi ska fira dag 140 med godis, chips och Dexter snart, när vi ätit tidig middag

The Dimitra universe.
  • Fraggelfia

Ändrar om lite i listan.

-- BF-lista --
    BF 10/11-08 Crazygirl, Första IVF försöket
    BF 11/1-09 Kattennizze, första försöket FET, en pojke
    BF 19/1-09 Missetass, IVF-3
    BF 4/5-09 Dimitra, Lyckades i behandlingspaus. Rutin-UL 5/12
    BF 8/6-09 Fraggelfia, IVF-1, RUL 12/1
    BF 8/6-09 Vrinda, lyckades på 2:a IVF, RUL 9/1

Födda:
    Loppan En pojke 15/11-08

• Missetass
    Dimitra skrev 2008-12-20 15:17:14 följande:
    Vad trist att du åkt på nån allergi som måste medicineras. Är det graviditetsrelaterat så att det finns hopp om att det försvinner om nån månad så där?Jag är precis på halvtid idag. Vi ska fira dag 140 med godis, chips och Dexter snart, när vi ätit tidig middag
    Jag har ingen aning om vad det är men jag är aldrig allergisk annars. Jag provar med att utesluta en sorts mat i taget så får vi se. Just nu har klådan försvunnit i alla fall - skönt!
    Varje framsteg är värt att fira
  • Dimitra
    Missetass skrev 2008-12-21 12:48:12 följande:
    Jag har ingen aning om vad det är men jag är aldrig allergisk annars. Jag provar med att utesluta en sorts mat i taget så får vi se. Just nu har klådan försvunnit i alla fall - skönt! 
    Tur att klådan har gett sig. Man kan ju bli tokig för mindre Hoppas att du hittar det skyldiga födoämnet
    The Dimitra universe.
  • Mamma till viljestark dotter

Tar väl steget och flyttar hit jag med! Hoppas verkligen jag får stanna lääänge till

-- BF-lista --
    BF 10/11-08 Crazygirl, Första IVF försöket
    BF 11/1-09 Kattennizze, första försöket FET, en pojke
    BF 19/1-09 Missetass, IVF-3
    BF 4/5-09 Dimitra, Lyckades i behandlingspaus. Rutin-UL 5/12
    BF 8/6-09 Fraggelfia, IVF-1, RUL 12/1
    BF 8/6-09 Vrinda, lyckades på 2:a IVF, RUL 9/1
    BF 17/8-09, Mamma till viljestark dotter, lyckades på 3:e IVF

Födda:
    Loppan En pojke 15/11-08

• Dimitra
    Mamma till viljestark dotter skrev 2008-12-22 17:51:10 följande:
    Tar väl steget och flyttar hit jag med! Hoppas verkligen jag får stanna lääänge till
    Du är varmt välkommen!
    Grattis igen
    The Dimitra universe.
  • Loppan 6603

Missetass: Tack vi mår bra börjar komma in i rutiner nu tror jag han är en snäll liten kille. Nu är det nära för er.

Vrinda: Tack.

• Missetass

Loppan
    Jo, jag konstaterar att jag ligger överst på listan nu. 3 1/2 vecka kvar till BF, sen får vi se när den lill* behagar kika ut. Vi har lite intern vadslagning här hemma

• Fraggelfia

Missetass: Hur känns det själv? När tror du h*n kommer?

• Loppan 6603

Missetass: spännande,spännande vet du om det är tjej eller kille? snart fullgånget iallafall. Sista tiden tänkte jag att det kommer inte detta dygn i allafall eftersom jag inte hade värkar :) Hoppas allt går bra o väntar med spänning på resultatet :)

• Missetass
    Fraggelfia skrev 2008-12-27 22:27:53 följande:
    Missetass: Hur känns det själv? När tror du h*n kommer?
    Av någon outgrundlig anledning så tror jag inte att jag kommer att gå tiden ut utan att h*n blir någon vecka tidig. Vi får väl se...
    Loppan 6603 skrev 2008-12-28 13:19:53 följande:
    Missetass: spännande,spännande vet du om det är tjej eller kille? snart fullgånget iallafall. Sista tiden tänkte jag att det kommer inte detta dygn i allafall eftersom jag inte hade värkar :) Hoppas allt går bra o väntar med spänning på resultatet :)
    Jo, vi vet vilken sort det är, men vi håller det lite hemligt
  • kattennizze

Häftigt Missetass, vi kanske föder samma dag! Jag har tyvärr en känsla av att jag kommer att gå över tiden, suck och stön.

• Vrinda

Grattis mamma till viljestark dotter!! Åh, vad roligt!

Spännande kattennizze och Missetass! Inte länge kvar nu.

Hoppas ni alla haft ett trevligt jul- och nyårsfirande!

• Missetass
    kattennizze skrev 2009-01-01 15:47:34 följande:
    Häftigt Missetass, vi kanske föder samma dag! Jag har tyvärr en känsla av att jag kommer att gå över tiden, suck och stön.
    Ja vad häftigt om det blir samtidigt... Man vet aldrig Jag har ganska ofta som mensvärk men inga sd eller förvärkar som jag hade tidigare.
Svar på tråden Vi gravida från Dr S solstrålar