• Bliglin

Låna elektrisk pump från neo?

Jag undrar om man i Sverige får låna elektrisk mjölkpump från neo eller om man får hyra och betala själv... eller måste man köpa egen?
    Hur var det på den neo som du låg?

• Svar på tråden Låna elektrisk pump från neo?
  • ludenben

På neo o gbg fick jag låna så länge sonen var inskriven där. När han belv utskriven fick jag köpa egen. Tror man kunde hyra med

• JosefineB

När lillan var inskriven på neo, eller neo-hemvård så fick jag låna pumpen. Men sen kunde man hyra om man ville 12,50kr/dag (Linköping). (Om man pumpade för att sälja till neo så fikc man låna den gratis) Rätt så dyrt, så jag köpte en Avent isis manuell pump istället. Jag tyckte det funkade bättre för mig. Blev inte bunden till ett ställe att pumpa, utan kunde ha den med mig.

• Bliglin

Super!
    Tack för era svar

• Solskensmor

Vi fick låna hem en sån i en månad gratis från BB när vi blev utskrivna från neo.

• Adni

Hos oss är det i alla fall så att man kan få låna från bb så länge man är inskriven och när man åker hem, om man fortfarande kan motivera att man behöver pumpen, så tar bvc över ansvaret och står för pumpkostnader (samma pump). Jag pumpade i 10 månader eftersom dottern inte äter någonting själv utan sondas fullt, och jag har inte betalat en krona för pumpen!

• Proletariatet

På första sjukhuset (uppsala) fick man låna gratis.
    På andra (västerås) fick man hyra, och det var svindyrt.

• cloudberry79

Yes, i Norrbotten så får man låna så länge barnet är inskrivet, även efteråt om barnet har någon form av problematik med näringsintaget (måste flaskas eller sondas).

Skillz that Killz 10k+
  • Umetjejen79

Ni bor i Umeå och här betalade Neo medan vi var inskrivna där. BVC betalade sedan och sa att det var för att han hade medicinska skäl, eftersom han var prematur och inte orkade äta tillräckligt själv.

Nu har vi även fått pneumokockvaccinet gratis för att han är prematur.

• twinstar

Vi fick också låna gratis ett par veckor från Huddinge!

Sen köpte jag en liten meddela mini electric!

• Livsglädjen

Örnsköldsvik lånar ut under neotiden och sedan skriver läkaren ett intyg (om det behövs förstås) så att man får fortsätta låna (gratis) från BB. Jag behövde pumpa ungefär två veckor efter att vi kommit hem.

Svar på tråden Låna elektrisk pump från neo?