• Silverbell

Orolig!

Jag har nu äntligen blivit gravid efter flera års försök, men jag har inga som helst symtom nu! För några veckor sen så kände jag att mina bröst hade blivit större, men just nu är de inte ens ömma och inte lika hårda som de var då! Jag ska vara i vecka 7 nu och har inget illamående heller.
    Alla kvinnor i min släkt har mått illa när de har varit gravida och även jag när jag blev gravid för 13 år som avslutades, men inte nu, inte än iaf. Jag är jätterorolig att jag har fått missfall! Jag ska inte träffa bm förrän om två veckor och jag kan inte slappna av!

Jag vill ha lite feedback från er!

Tror ni att jag kan gravtesta mig nu eller är det dumt för om jag har fått mf så kommer testet visa positivt iallafall. Vad tror ni?

• Svar på tråden Orolig!
  • al72

Hej!
    Har du fått någon blödning? Symtomen kan komma o gå när man är gravid. Tycker du ska ta ett test om du är orolig och om det inte ger dig ett svar som lugnar dig, be att få komma in till kk o ta ett VUL så får du se hur det ser ut. Lycka till.

• Silverbell

Tack al72 för ditt svar. Tror du inte att testet kan vara missvisande om jag inte är gravid nu då hormonerna kan sitta kvar i kroppen.. jag vet inte...
    Jag har inte fått någon blödning inte vad jag har märkt av!

• LillaFrun

Silverbell
    Det äe olika från person till person ochfrån graviditet till graviditet när och hur mycket man mår illa.
    Det behöver inte vara något fel för det...
    Jag mådde sju resor mer illa med tjejen än med killen.
    Det bästa är ju att du kräver att få komma och göra ett vul..
    Ett gravtest kan ju vara lite missvisande men du ser ju om strecket blivit svagare...
    Håller verkligen tummarna för dig, det är säkert inten fara men det är alltid bättre att kolla upp än att gå och oroa sig.
    Kram

• Silverbell

Tack Lillafrun för ditt stöd.
    Jag får avvakta till mitten av nästa vecka och om jag fortfarande känner mig orolig så ska jag be att få göra UL.

• al72

silverbell: jag håller tummarna för dig.

Svar på tråden Orolig!