Ni som tar/tagit pergo på dag 3-7
varför gjorde ni det???och inte dag 5-9??
varför gjorde ni det???och inte dag 5-9??
beror inte det på hur lång /kort cykel man har? annars så vet jag inte hihi
puffar
Jag ska göra det för att min läkare har sagt det. Har inte frågat varför och han har inte angett någon motivering till detta
Förresten....Mina pergokurer har jag också alltid tagit dagarna 3-7. Har inte fått någon förklaring, har iofs inte frågat heller.
jag menar en del tar ju på 5-9 och en del 4-8 o en del 3-7...beroende på deras cyklar antar jag läste att det va en som fick väla på att äta fr dag 3 eller 5.
Ja..ok...jag har allt ifrån 30 dagar upp till 100 dagars cykler. Alltså väldigt oregelbunden. Mina tre första pergokurer som jag åt innan IVF:et var alltid tillsammans med en stimulerad blödning. Alltså Primolut först och sen pergotime på dag 3. Nu äter jag en kur i min naturliga blödning och fick börja på dag 3 igen. Så, jag vet ärligt talat inte. Kanske är det lite beroende på vilken läkare man går till också.
För att förvirra det ännu lite mer så ska jag äta pergo första kuren nästa månad. Och ska äta det på dag 3,5 och 7, alltså inte varje dag... ENligt min läkare så behöver man inte äta dem varje dag i 5 dagar. Man trodde det förut men så är det tydligen inte enligt honom.
Jag tar dom också mellan dag 3-7, har 25-26 dagars cykel. Får lite biverkningar ändå, vallningar på natten , inte så kul, men vad gör man inte för att få barn. har ni haft biverkningar?
Jag ska dit den 29:e och då är jag på dag 11 (om jag ska räkna från första mensdagen?). Hoppas att det sen dröjer några dagar innan eventuell äl, jag ska på SPA 31/10-2/11 och det ska inte sambon...
Ja, men då är det lugnt.
Han tycker att min pergokur är slöseri med tid... Eftersom jag förmodligen inte kommer att svara på behandlingen. Men jag har tjatat mig till det eftersom jag måste få ur huvudet att det kanske kan gå efter en graviditet, att hormonerna har hoppat i gång lite och därför har jag nog fått en tid lite senare. Gissar jag.
gjorde äl test igår o det visade på i princip NADA,..Hade ite äl skkret igår. Idag öm i äggstockarna o bränner o svider i brösten/vårtorna. Fick fullt utslag på stickan i morse på dag 13
meleah
äter du enkelkur ????
busunge: Jag äter dubbelkur.