• ingasyskon

Födelsedagspresenter, pris? (12-15 år)

Nästa vecka fyller mina äldsta barn år, 12 och 15.
    jag är som vanligt sent ute med presenterna men vet ungefär vad jag skall köpa.

nu mitt i all presentköp undrar jag hur mycket ni brukar lägga ut på födelsedagspresenter åt era 12 till 15-åringar?

jag har alltid köpt relativt några saker men de har istället kostat mera. hur gör ni? lite nyfiken bara.

• Svar på tråden Födelsedagspresenter, pris? (12-15 år)
  • abnocto

Beror helt och hållet vad de önskat. 15 år är en stor dag hemma hos oss så då får de STORA presenter. Dottern fick en EU-moppe och nu i nov är det grabbens tur. Vill han inte ha en moppe så får det bli pengar ca 7000kr.
    Annars älskar jag att ge bort prylar så jag köper nog alldeles för mycket

• ingasyskon

hehe ja en moppe skall 15-åringen få men av farmor,farfar,mormor o morfar samt några andra släktingar. så jag slipper det

• abnocto

Skönt att höra att man inte var ensam om att ge dyra presenter
    Nu ville du ju inte ha tips men en hjälm, förarbevis (om det är eu) o lås lär han också behöva.

• Majsan70

Det beror på vad de önskat sig, men runt 2000 kronor hamnar vi på i presentkostnad.

• Mithera

Som mest har det nog varit 2000kr. Det var när han fyllde 15 och skulle köpa moppe.

• tjenixen

Sonen fick en halv moppe (hihi) när han fyllde 15, resten betalade han själv. Sen fick han även hjälm av oss.
    Presenter brukar ligga runt 1000-2000 kr annars.

Svar på tråden Födelsedagspresenter, pris? (12-15 år)