Vad är CORNELIA för namn????
Vad tycker ni om namnet?
Är det sött, tufft, gulligt, vanligt, White-trash, 70-tals eller..................
Min kille gillar det och jag håller på att vänja mig och rent av gilla det
Vad tycker ni om namnet?
Är det sött, tufft, gulligt, vanligt, White-trash, 70-tals eller..................
Min kille gillar det och jag håller på att vänja mig och rent av gilla det
Cornelia tycker jag är ett väldigt vackert namn och inte så vanligt heller. Vår dotter heter det, tog ett tag innan vi kom på det men hon kallades för det halva tiden hon låg i magen.
Jag tycker Cornelia låter vackert, på svenska. På engelska blir det lite "Corny".
Min dotter heter så. Det betyder "försedd med horn" Passar på min dotter iaf, hon är en person som står på sig.
Jag tycker det är fint... Själv föredrar jag dock Cordelia istället.
Eric Gadds fru heter det.
Jag tycker det är poetiskt och lite gammaldags. Klassiskt. Inte WT om man nu bryr sig om det.
Cornelia är ett fult namn som jag har väldigt svårt för.
Elvira är ett av mina absoluta favoritnamn. Klart topp tre bland tjejnamn.
Jag har en Elvira, passar perfekt på min dotter, vi bestämde oss direkt på BB för att det bara passade. Jag gillar Cornelia, man kan fundera på alternativ till smeknamn då det är långt. Nelly? Jag tycker Elvira låter lite busigt, kaxigt och gulligt. Cornelia tycker jag känns lite mer seriöst och unikt, inte vare sig klassiskt eller wt.
Skriv en lista på Max 5 namn, så kommer ni nog fram till vilket som passar bäst när hon är född :)
Sött och vackert.
Tycker att det är fint. Lite "vasst" och kantigt men ändå fint.
Det var en väldigt gammal tråd ...