• Milliemolly

Vad är CORNELIA för namn????

Vad tycker ni om namnet?

Är det sött, tufft, gulligt, vanligt, White-trash, 70-tals eller..................

Min kille gillar det och jag håller på att vänja mig och rent av gilla det

• Svar på tråden Vad är CORNELIA för namn????
  • Cornelias mamma Pethra

Cornelia tycker jag är ett väldigt vackert namn och inte så vanligt heller. Vår dotter heter det, tog ett tag innan vi kom på det men hon kallades för det halva tiden hon låg i magen.

• vernis
    Decnet skrev 2008-10-20 20:29:33 följande:
    Av någon jääääävligt konstig anledning tänker jag alltid på children of the corn-filmerna när jag hör det namnet.. VARFÖR?.. Har ingen som helst aning.. Men tycker namnet är udda och ballt för att köra raka rör..
    heter inte någon i den filmen det
  • Tecken

Jag tycker Cornelia låter vackert, på svenska. På engelska blir det lite "Corny".

• Hs egen

Min dotter heter så. Det betyder "försedd med horn" Passar på min dotter iaf, hon är en person som står på sig.

• glockenbach

Eric Gadds fru heter det.

Jag tycker det är poetiskt och lite gammaldags. Klassiskt. Inte WT om man nu bryr sig om det.

• jennimimmmi
    Min lillasyster heter Cornelia , och namnet är
    Tufft
    Coolt
    Söt 
    Inte ovanlig på en sida står det att 8586 kvinnor som har det namnetDrömmer
    jennimimmi
  • IsDimma

Cornelia är ett fult namn som jag har väldigt svårt för.
    Elvira är ett av mina absoluta favoritnamn. Klart topp tre bland tjejnamn.

• aleydis

Jag har en Elvira, passar perfekt på min dotter, vi bestämde oss direkt på BB för att det bara passade. Jag gillar Cornelia, man kan fundera på alternativ till smeknamn då det är långt. Nelly? Jag tycker Elvira låter lite busigt, kaxigt och gulligt. Cornelia tycker jag känns lite mer seriöst och unikt, inte vare sig klassiskt eller wt.

Skriv en lista på Max 5 namn, så kommer ni nog fram till vilket som passar bäst när hon är född :)

• MadHatter

Tycker att det är fint. Lite "vasst" och kantigt men ändå fint.

• MadHatter

Det var en väldigt gammal tråd ...

Svar på tråden Vad är CORNELIA för namn????