• EllaMa

Va gör ni egentligen??

Jag är van att ha min sambo hemma då de har vart dåligt med jobb när han är timanställd, men nu har han fått heltid och jag vet verkligen inte va ja ska göra!

va gör ni hemma på dagarna?

Kan ju inte tvätta då vi bor i lägenhet och har tvättstuga så de blir svårt med viktor..städa kan man ju inte göra jämt heller..gå ut o gå..skulle behövas med mina 35kg som måste bort men inte en hel dag...o de värsta av allt är att när jag blev gravid så försvann alla vänner....så..va ska man göra..kan ju inte bara sitta här och bli galen..

• Svar på tråden Va gör ni egentligen??
  • EllaMa

jo fast vi bor i en 2:a..så de där är gjort för de finns ju inte så mycke här..lite fönster..inga dörrar...en matta =)

• fröken

Städa, baka, pyssla, ordna god o näringsrik mat, ut o leka, handla, tvätta, leka inne, gå på öppen förskola, promenera, åka inlines, cykla....det finns HUR mycket som helst att göra. Själv skulle jag vara glad om jag hann med mer annat än att handla, tvätta, diska, laga mat, leka med barn, hålla på i trädgården osv

• EllaMa

ok..ja viktor är så liten än så de är inte så mycke mer än äta, sova och ligga på golvet och heja på när han vänder sig om..

• fröken

Ta vagnen, gå ut på långpromenad med en mp3-bok i öronen. Då orkar man gå långt o på kuppen blir man piggare o gladare av allt frisk luft o motion!

• E L I

jag kände likadant när jag var hemma. kände ingen direkt som jag kunde umgås med och mannen jobbade mkt!
    jag var ute o gick MASSOR! Hade mp3 spelare i öronen och sen gick jag! kanonbra!!! tyckte inte alls det var trist.
    Jag gick ut kanske 1-2 timmar på morgonen när sonen sov sen var vi hemma och åt lunch o kanske "lekte" lite och sen gick jag 1-2 timmar igen när han sov lite senare på dagen. gick ofta ca 5 timmar om dagen! gick ner i vikt, fick lite kondis o frisk luft, hann tänka massor!

Allt är jobbigt i början! bara att bita i och ta tag i det!!!

• Angel73
    EllaMa skrev 2008-10-12 11:23:07 följande:
    haha ja...förlåt men ja har så tråkigt..allt är nytvättad, rent,diskat...viktor är så snäll så han är inget arbete... Jag har de ju väldigt bra på det sättet...men jag har vart sån att jag har 10saker att göra sammtidigt...o nu sitte rja här ensam o har inget att göra
    AVUNDSJUK!!!!! Har värsta tvätthögen, massor saker ligger överallt efter dagen, disken......ja finns att plocka ur diskmaskinen och lite skitigt på bänken att plocka in.
    Skämt å sidor, har inte läst andras inlägg men kyrkan brukar ha barngrupper där mammor och barn träffas, babyrytmikgrupper, åka till simhallen och mysa, efterlys fler här på FL i din närhet som vill träffas.
  • Lajsa77

TS, jag vet att det inte är lätt, men passa på att njut av att livet går lite långsammare för en gångs skull, men måste inte ha fullt upp hela tiden. Jag säger som andra i tråden, ta lååånga promenader, det är tungt ibland men åh vad mycket bättre man mår. Mina kilon bara rann av då jag började promenera en till två gånger om dagen.

Pyssla, gör en sån där bok för första åren, gör fot- och handavtryck, gå och bada, börja sy barnkläder, sticka en vante. Öppna förskolan är grymt bra också! Kompisar som jobbar kan du träffa på lunch om du åker till dem, det blir lite av ett heldagsprojekt och så har den dagen gått

Lycka till!

• tainajohanna

Min dotter är 2år, men är mycke livlig... men ja kan ju tvätta (har egen tvättmaskin), städa lite då och då. Bloggar och gör lite jobb när hon sover eller leker ensam lite tid. Vi går ut varje dag två gånger. Öppna förskola också par gång i veckan.

• karmela

Kan du inte tvätta för att du har tvättstuga?? Jag har också tvättstuga (i huset bredvid) och har tvättat 2 ggr/vecka sedan hon föddes. Först hade jag henne i sele på magen och nu när hon är tyngre (11 kg) så har jag henne i vagnen - bökigt men det går.

Svar på tråden Va gör ni egentligen??