• flowerLowa

    Hormonrand på magen ett tecken på barnets kön?

    Nu när jag är gravid har jag fått höra många gissningar på vad det är för en liten som gömmer sej i min mage. Det är många som frågar om jag har en hormonrand längs magen, vilket jag inte har.

    MEN jag blev nyfiken på att ta reda på om det verkligen är ett så "säkert" tecken på vad barnet har för kön.

    Enligt en kollega så är hormonrand ett tecken på att man väntar en pojk, fast man kan även vänta en pojk utan hormonrand. Men har man hormonrand så väntar man ABSOLUT inte en tjej, enligt henne... hur mycket sanning ligger det i hennes påstående..?

    OBS OBS OBS!!
    Har du varit gravid flera gånger, rösta efter den senaste graviditeten!


    MVH!


    (¯`°?.¸♥ ~Lill~Karlsson BF 2009~01~09~♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hormonrand på magen ett tecken på barnets kön?
  • Darla

    Väntar en pojke (v 28 + 3) och har nu de senaste dagarna fått en svag rand som går upp över och ner under naveln, tror att den kommer att bli starkare och starkare med faktiskt.

  • Kajak

    Vi har två barn.

    Med första graviditet fick jag rand men inte med andra barn.
    Första barn blev en flicka och nadra barnet var en pojke.

  • pemawathie

    Men rätta mig om jag har fel, hormonranden har inget att göra med om man väntar en tjej eller kille utan det har att göra med hur mycket graviditetshormon man har i kroppen? Eller?
    Jag fick en dotter och jag hade en lång rand från blygdbenet upp till mellan brösten.

  • Powerwoman

    Har haft hormonrand alla 3 ggr och har en son och en dotter, och väntar just nu en dotter till.

  • Bewan

    Hormonrand hela vägen och från v 14, ut kom en pojk. Den här gången har jag ingen rand och vet inte ännu vem det är som ligger i magen (bf i söndags )

  • matoliman

    Väntar min tredje tjej och har aldrig haft någon rand. Verkar inte få någon nu heller.

  • zaza1985
    Whilda skrev 2008-10-12 20:55:33 följande:
    Denna graviditeten väntar jag flicka. Och min hormonrand är ganska tydlig över hela magen.

    Förra graviditeten väntade jag en kille , och hormonranden gick till navlen.
    de sägs att med flicka har man rand hela vägen är det en pojke så blir randen nerifrån upp till naveln
  • Copyjulia
    zaza1985 skrev 2012-08-19 13:12:26 följande:
    de sägs att med flicka har man rand hela vägen är det en pojke så blir randen nerifrån upp till naveln
    Är i vecka 27 och det börjar synas en rand som går hela vägen, fast den är rätt svag än så länge. Är en pojke.
  • Minza83
    zaza1985 skrev 2012-08-19 13:12:26 följande:
    de sägs att med flicka har man rand hela vägen är det en pojke så blir randen nerifrån upp till naveln
    jag hade rand hela vägen med båda mina pojkar.. nu väntar jag en tjej och är i v20, ingen rand alls-ännu..
  • 3 barns mamma84

    Hormonsrand från muffen till över naveln = Flicka
    Hormonsrand från muffen till över naveln =Pojke
    Hormonsrand från muffen till över naveln = Pojke

    Hormonsrand har INGENTING med pojke eller flicka att göra !    
      


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • cozmoz
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-25 01:40:56 följande:
    Hormonsrand från muffen till över naveln = Flicka
    Hormonsrand från muffen till över naveln =Pojke
    Hormonsrand från muffen till över naveln = Pojke

    Hormonsrand har INGENTING med pojke eller flicka att göra !    
      
    Håller med dig!!!!

    Har tre pojkar ränderna har både funnits och inte!
    Nu har jag en rand över hela magen...väntar en tjej...
  • zaza1985

    nee bara en myt de där som många andra saker ja själv fick ingen rand med mina 2 döttrar är gravid nu vet ej kön men antar tjej igen ingen rand

  • ews

    Jag hade en tydlig hormon rand när ja väntade pojkarna, spydde också o mådde väldigt illa med dom. Nu med dottern har jag inte spytt en enda gång, haft kontrollerbart illamående ibörjan av graviditeten och ingen hormonrand!

  • dameke

    En flicka, 2 pojkar aldrig haft hormonrand. Är gravid nu, vet inte kön och har ingen hormonrand den här gången heller.

Svar på tråden Hormonrand på magen ett tecken på barnets kön?