• Xsa

Hittade bioförälder på facebook

En adopterad tjej i Sverige hittade sin biologiska mamma på facebook!!

www.aftonbladet.se/nyheter/article3521185.ab

Säkert kommer många av våra barn hitta sina biologiska föräldrar via nätet inom en överskådlig tid.

• Svar på tråden Hittade bioförälder på facebook
  • Zaria

Kanske det,bara det finns namn på föräldrarna och föräldrarna inte är allt för fattiga så de har råd med internet så.

• en glad

Har man namn på föräldrarna hittar man dem ju enkelt utan internet....

• Thalis

Jag känner en mamma som hittat sitt barns biomamma på facebok och de har kontakt.

Mas falta la sal en la comida, que yo en FL.
  • BubbleOfBlue

en annan fördel är ju att de kan skiva, internet kan man kanske hitta någonstans även om man inte äger ett själv.

en glad - hur hittar man enkelt utan internet???

• MammaSusan81

Vi har hittat vår dotters biomamma på Facebook, men vi har såklart inte tagit någon kontakt med henne eftersom vår dotter är liten ännu & får välja själv när hon blir vuxen.

• rymdlejon

Jag vet vad min biomamma heter på facebook. men jag tänker itne kontakta henne där. Jag vill gå via socialtjänsten av respekt till hennes privatliv. Jag vill att hon ska ha ett val.

• JAG är BÄST

Vi behöver inte ens söka på nätet, vi har alla data här hemma både om bio-pappan å bio-mamman+ trollets delar av släkt. Kontakt med syskon har vi med.

• Tap dancing mum

Vår ena dotters biomamma finns också i Facebook. Jag tycker att det är skönt att veta att hon finns sedan när dottern är äldre och (kanske) vill kontakta henne.

• ViljaDrömma

Liten fråga för mig som inte är så insatt. Hur vet ni att det är rätt person ni hittat bara för att den har samma namn?

• ViljaDrömma
    Tap dancing mum skrev 2011-08-15 14:33:12 följande:
    I vårt fall känner vi igen henne från bild. Vi har ju t.o.m träffat henne när vi hämtade dottern.
    Aha, ja då är det klart att det blir lite lättare... Tänkte mest om man bara hade ett namn, så är det ju svårt att veta att det är rätt person man hittat. Men tack för ditt svar!
Svar på tråden Hittade bioförälder på facebook