• Längtar2008

Sex? Har ni fått några råd från era läkare?

Jag är gravid i v 6 efter mitt första IVF försök. Jag hade ett jobbigt ägguttag och jag och min man har inte haft sex sedan dess. I helgen så var det dock premiär och det gjorde inte ont och kändes bra. Nu undrar jag dock vilka restriktioner ni har fått från era läkare. Är det ok att ha sex, efter IVF, så här tidigt i graviditeten? Jag vill inte ta några risker utan då får vi avtstå ett par veckor till.

Hör av er och berätta hur ni känner och gör!

Mvh
    C

• Svar på tråden Sex? Har ni fått några råd från era läkare?
  • Julia 79

Hej!
    På vår klinik sa de att det gick bra att leva som vanligt när jag mailade och frågade om sex, träning m.m. så det gör vi .
    Vi väntade med att ha sex till ruvardag 18 då jag slutat med vaggisarna och testat +.

• hopp08

Mina läkare sa ingenting om detta, tror att samma sak gäller som vid "vanliga" graviditeter, dvs. sex skadar inte alls (om det inte skulle vara stor MF risk).
    Sex kan man ju ha utan penetration också, så slipper man alla ev. risker!

• didda

Vi fick sexförbud efter plusset eftersom vi haft upprepade missfall tidigare plus att jag blödde precis i början av denna graviditet. Efter senaste vul:et i tisdags (v10+1) fick vi dock grönt ljus för sex igen och nu gör vi knappt annat än att rumla runt i sänghalmen Snacka om glädjerus

Svar på tråden Sex? Har ni fått några råd från era läkare?