• dossanova

BEHÖVER HOPP!! Någon endotjej som lyckats bli gravid?

Just nu känns det som att jag har tappat allt hopp, undrar om det e någon med endo som lyckats bli gravid? Antingen via IVF eller naturlig väg.

Kommer jag någonsin att hamna i äntligen gravid forumet..

• Svar på tråden BEHÖVER HOPP!! Någon endotjej som lyckats bli gravid?
  • dossanova
    mezzi skrev 2008-12-17 12:08:58 följande:
    glömde att jag har även stopp i ena äggledaren och endo-operera mig i september i år, så visst kommer du kunna bli mamma!!
    Tack för att du ger hopp Grattis till graviditeten Vad behandlades du med? Spray eller sprutor? Kram
    Jag undrar när får vi bli tre i familjen?
  • mezzi

jag började med spray som behandling för endon samtidigt som vi ställdes i kö för ivf, har man endo går man före i kön hos oss, så jag han bara spray ca 3 veckor innan jag börja med sprutorna för ivf! men han få en lite blödning av sprayen(som man ska) och då hade jag inte ont, vilket var jätte skönt, har haft väldigt ont innan!

• dossanova

okej, då förstår jag Skönt att du inte hade ont..

• Tid för barn 75

Jag har endometrios. Gjorde titthålsop. för 1,5 år sedan.
    Jag plussade 3 december efter 4 år av tunga dagar och elände.
    Nu står ljuset på vår himmel. Var på VUL idag och de såg ett bultande hjärta. Har gått 6 veckor in i graviditeten nu.
    När jag höll på att helt ge upp kom plusset.

Kram TFB

• dossanova
    Tid för barn 75 skrev 2008-12-17 17:47:52 följande:
    Jag har endometrios. Gjorde titthålsop. för 1,5 år sedan.Jag plussade 3 december efter 4 år av tunga dagar och elände.Nu står ljuset på vår himmel. Var på VUL idag och de såg ett bultande hjärta. Har gått 6 veckor in i graviditeten nu.När jag höll på att helt ge upp kom plusset.Kram TFB
    Stort grattis Efter hur många försök blev du gravid? Kram
  • dossanova

Tejer som har behandlats med sprutor för att torka ut endon:

Hur länge blödde ni efter att ni tagit sprutan vid första mensdagen. jag har haft mens och småblödit i över 11 dagar nu. Är det normalt???

• Spe

Oj jag har en solskenshistoria.. Efter 4 års försök, 5 stycken misslyckade IVF (varav endast 2 återförande, allt gjort under en 10-månaders period), kraftig endometrios (sammanväxtningar i buken, helt i en äggledare och delvis i den andra, har knappt några ägg och är 32 år) så av en mirakulös anledning blev jag spontant gravid med min lille son. Vi har gått igenom en enorm resa (läs min presentation) men det var värt varenda tår. Har precis firat min första jul med min Benjamin och jag är så lycklig. Hoppas du också får göra det nästa år!!!

• dossanova
    Spe skrev 2008-12-27 00:04:23 följande:
    Oj jag har en solskenshistoria.. Efter 4 års försök, 5 stycken misslyckade IVF (varav endast 2 återförande, allt gjort under en 10-månaders period), kraftig endometrios (sammanväxtningar i buken, helt i en äggledare och delvis i den andra, har knappt några ägg och är 32 år) så av en mirakulös anledning blev jag spontant gravid med min lille son. Vi har gått igenom en enorm resa (läs min presentation) men det var värt varenda tår. Har precis firat min första jul med min Benjamin och jag är så lycklig. Hoppas du också får göra det nästa år!!!
    ooohh vilken lååång historia!! GRATTIS GRATTIS till lillpojken! Det e du värd!
  • Hannas

Vilken häftig historia Spe! Stort grattis till att du orkat och till din kämpe till son.

• maja1

Har äntligen lyckats bli gravid. Efter mååånga års fruktansvärd mensvärk träffar jag min dr. på fert.kliniken som säger det jag länge misstänkt själv. -du har endometrios.
    Självklart kan man ju inte ställa diagnosen utan op, men utifrån dom cystor man kunde se på VUL och de symtom jag har så tyder det på det. Dr på fert.kliniken vill helst inte göra någon titthålsop för att konstatera, op i sig gör ju att man får sammanväxtningar. Mycket klokt tycker jag. Vi gick istället direkt på IVF. Sagt och gjort, försök nr avklarat och Maja är gravid!!
    Gott Nytt År och fortsätt kämpa, 2009 blir ett bra år för dig!!

• maja1

glömde säga: sprayade ca 2 mån för att "läka ut"

• dossanova

Grattis Maja!

• Bianca3

TAPPA ALDRIG HOPPET!!!!

Jag har haft endometrios i många år och har 2 operationer och 1 misslyckad ivf bakom mig.
    Hade börjat ta till mig att jag nog aldrig skulle få bli gravid, att det nog fanns någon mening i det.....

Pga endon och allt runtomkring så tog det slut med min dåvarande partner och då trodde jag verkligen det var kört.
    Hur skulle jag hitta nån igen som orkade med allt???

MEN i år blev jag spontant gravid helt utan ansträngning under ett kortare förhållande och jag beräknas föda i slutet på januari. Graviditeten har varit helt normal.

Så mirakel kan faktiskt ske, men jag tror det underlättar om man släpper på sin egen stress och press o låter naturen ha sin gång....även om det är jobbigt.....

Helt plötsligt så händer det!
    Så tappa inte hoppet men kämpa inte så hårt.
    Massa kramar och lycka till!!!

• Bispan

Jag fick diagnosen endo tidigt 2005 efter en akutoperation. Jag hade då haft ganska svåra smärtor vid mens och ägglossning och ibland övrig tid i flera år + vid sex. Har tidigare ätit p-piller eller haft p-spruta i nästan hela mitt vuxna liv. Det är väl de som räddat fortplantningen antar jag.

Vi gjorde vårt första IVF-försök i maj 2006, det lyckades och Plutt är nu två år. Vid samma IVF-försök fick vi ett "extra" ägg kvar till frysen.

Jag är nu gravid i vecka 18 med det.

Innan vi gjorde vårt första IVF-försök hade vi försökt få till det i drygt ett år bara. Vi fick komma till IVF tidigt på grund av min ålder plus att det redan fanns en diagnos.

När vi gjorde frysförsöket hade vi försökt på naturlig väg i nästan 1,5 år innan vi insåg att det inte kommer att gå.

Endometriossmärtorna har varit i stort sett försvunna sedan min första graviditet. De kom inte tillbaka under tiden jag hade mens mellan graviditeterna.

Ett stort lycka till!!

• dossanova
    Bianca3 skrev 2009-01-03 01:09:48 följande:
    TAPPA ALDRIG HOPPET!!!!Jag har haft endometrios i många år och har 2 operationer och 1 misslyckad ivf bakom mig. Hade börjat ta till mig att jag nog aldrig skulle få bli gravid, att det nog fanns någon mening i det.....Pga endon och allt runtomkring så tog det slut med min dåvarande partner och då trodde jag verkligen det var kört. Hur skulle jag hitta nån igen som orkade med allt???MEN i år blev jag spontant gravid helt utan ansträngning under ett kortare förhållande och jag beräknas föda i slutet på januari. Graviditeten har varit helt normal.Så mirakel kan faktiskt ske, men jag tror det underlättar om man släpper på sin egen stress och press o låter naturen ha sin gång....även om det är jobbigt.....Helt plötsligt så händer det!Så tappa inte hoppet men kämpa inte så hårt. Massa kramar och lycka till!!!
    GRattis
    Bispan skrev 2009-01-03 02:05:37 följande:
    Jag fick diagnosen endo tidigt 2005 efter en akutoperation. Jag hade då haft ganska svåra smärtor vid mens och ägglossning och ibland övrig tid i flera år + vid sex. Har tidigare ätit p-piller eller haft p-spruta i nästan hela mitt vuxna liv. Det är väl de som räddat fortplantningen antar jag. Vi gjorde vårt första IVF-försök i maj 2006, det lyckades och Plutt är nu två år. Vid samma IVF-försök fick vi ett "extra" ägg kvar till frysen. Jag är nu gravid i vecka 18 med det. Innan vi gjorde vårt första IVF-försök hade vi försökt få till det i drygt ett år bara. Vi fick komma till IVF tidigt på grund av min ålder plus att det redan fanns en diagnos. När vi gjorde frysförsöket hade vi försökt på naturlig väg i nästan 1,5 år innan vi insåg att det inte kommer att gå. Endometriossmärtorna har varit i stort sett försvunna sedan min första graviditet. De kom inte tillbaka under tiden jag hade mens mellan graviditeterna. Ett stort lycka till!!
    GRattis till dig med

Skönt att höra att det finns folk som lyckas trots allt
  • Bispan

Tack, jag återkommer med grattis till dig när det är dags!!

• dossanova
    Bispan skrev 2009-01-03 22:56:12 följande:
    Tack, jag återkommer med grattis till dig när det är dags!!
    Tack vännen!
Svar på tråden BEHÖVER HOPP!! Någon endotjej som lyckats bli gravid?