Bianca3 skrev 2009-01-03 01:09:48 följande:
TAPPA ALDRIG HOPPET!!!!Jag har haft endometrios i många år och har 2 operationer och 1 misslyckad
ivf bakom mig. Hade börjat ta till mig att jag nog aldrig skulle få bli gravid, att det nog fanns någon mening i det.....Pga endon och allt runtomkring så tog det slut med min dåvarande partner och då trodde jag verkligen det var kört. Hur skulle jag hitta nån igen som orkade med allt???MEN i år blev jag spontant gravid helt utan ansträngning under ett kortare förhållande och jag beräknas föda i slutet på januari. Graviditeten har varit helt normal.Så mirakel kan faktiskt ske, men jag tror det underlättar om man släpper på sin egen stress och press o låter naturen ha sin gång....även om det är jobbigt.....Helt plötsligt så händer det!Så tappa inte hoppet men kämpa inte så hårt. Massa kramar och lycka till!!!
GRattis

Bispan skrev 2009-01-03 02:05:37 följande:
Jag fick diagnosen endo tidigt 2005 efter en akutoperation. Jag hade då haft ganska svåra smärtor vid mens och ägglossning och ibland övrig tid i flera år + vid sex. Har tidigare ätit p-piller eller haft p-spruta i nästan hela mitt vuxna liv. Det är väl de som räddat fortplantningen antar jag. Vi gjorde vårt första
IVF-försök i maj 2006, det lyckades och Plutt är nu två år. Vid samma
IVF-försök fick vi ett "extra" ägg kvar till frysen. Jag är nu gravid i vecka 18 med det. Innan vi gjorde vårt första
IVF-försök hade vi försökt få till det i drygt ett år bara. Vi fick komma till
IVF tidigt på grund av min ålder plus att det redan fanns en diagnos. När vi gjorde frysförsöket hade vi försökt på naturlig väg i nästan 1,5 år innan vi insåg att det inte kommer att gå. Endometriossmärtorna har varit i stort sett försvunna sedan min första graviditet. De kom inte tillbaka under tiden jag hade mens mellan graviditeterna. Ett stort lycka till!!
GRattis till dig med
Skönt att höra att det finns folk som lyckas trots allt