Snällt? Nä du de får vi i nacken sen.....
min sambos ex åkte iväg på en resa. Köpte kläder med sig hem,även till min son. VI VILLE BETALA men FICK INTE. De är en gåva från mig, sa hon.
Förra gångne Sessan kom hem fanns de bara sommar-klänningar, linne o 3/4 byxor i väskan. vi bad om höstkläder. Hon sa att hon inte hunnit handla än. Sessan bad om ny jacka för den hon hade frös hon i(Tunn sommar jacka)
Igår ringde hon för att prata om annat. Då bad vi henne om 289kr för vi har köpt jacka till Sessan.(vilket mamman bet oss göra) Hon blir sur o menar att de ska vi bjuda på.
Ni får köpa kläder till henne för jag har inga pengar...Hennes uppgift, hon har Sessans barnbidrag.Hon vill ha de så. Vi köper till grabben o hon till tjejen. Hon slänger i huvudet på oss att vi minsann fått kläder av henne innan.... MEN DE VAR JU EN GÅVA! HON SA JU DE SJÄLV...
Vad gör man? Tjattar man till sig pengar? Handlar man till Sessan ändå o har här eller ger man bara upp?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-14 11:43
I 3 år har de bråkats om kläder... Hela gadrober ska packas i väskor fram o tillbaka. Barnen vill inte MEN deras mamma vägrar dela upp de. Hon har inte råd till de säger hon. Vi köper massa utöver barnbidraget som vi har här. Barnen har allt o lite till hos oss. Men om vi råkar skicka med en tröja till grabben som inte passar hennes smak blir de ett väldigt hallå på henne. På ett litet möte vi hade här hemma blev de bestämt att hon köper allt till tjejen då hon inte riktigt vill att jag gör de. Helt okay. Men när vi sen får kläderna finns där ju inget att ta på henne...dessutom hade hon en sommarjacka o ingen riktigt jacka att ta på sig. Jag skickade med 3 tjocka tröjor till mamma som hon kunde ha på sig.Vill inte att hon ska frysa. Då åker hon o fixar en ny jacka till Sessan. Allt detta e invecklat o jag förklarar gärna om ni undrar något. Men jag gör allt gör barnen. O skulle aldrig låta dem gå o fysa eller vara ledsna för att kläderna e för små.
De e inte mina barn men jag älskar dem som mina o vill att dem ska ha de bra...De e därför jag frågar om råd. Vad gör jag?
Köper kläder o skiter i allt eller står på mig o ber henne fixa ordentliga kläder som HON faktiskt själv begärt att hon ska göra?