Ni som får akupunktur...
...får ni kinesisk eller västerländsk??
...får ni kinesisk eller västerländsk??
Vad menar du med västerländsk? Menar du av kinesisk läkare eller av svensk terapeut?
Den kinesiska metoden skiljer sig från den västerländska metoden och den kinesiska är i mitt tycke betydligt bättre än den västerlänska.
ok, jag vet inte vad vänsterländs aku är men jag går hos kinesiska läkare här i sverige och tycker att dem är helt fantastiska. vad det än gäller.
har fått hjälp med
mens och ÄL (hade mens i 7 månader och sen kunde den vara borta lika länge, den minskade på 3 månader till var 35dag och ägglossningen kom igång samtidigt. idag, 2år senare och med regelbunden aku, med uppehåll på månader emellan, blivit var 21dag med ÄL dag 14. Helt underbart)
Fbromyalgi, aku med el hjälper min smärta och fibro och i perioder är jag helt smärtfri, kan gå månader innan det sätter sig i punkterna igen och redan efter ett par behandlingar är det på banan igen.
mage/tarm
elakupunktur har hjälp min förstoppade mage att fungera regelbundet och koliksmärtor är borta!!! det var det värsta jag varit med om och aku hjälper direkt på kolik...
finns mycket att säga... kinesisk medicin är underbar!!!
Kinesisk akupunktur botade min smärta också. Västerländsk gjorde den bara värre??!!! Konstigt?!
Får du akupunkturen via högkostnadskortet, eller får du stå för alla kostnader själv? Jag fick stå för kostnaderna själv, vilket gjorde att det blev väldigt dyrt.
tyvärr är inga kinesiska läkare anslutna till landstinget för dem får inte. Det är jättetråkigt, men etablissemanget är trögt så trögt...
Jag vet inte vad västerländs akupunktur är, efter som akun kommer från kina och är många 1000år gammal men om ni menar svenska terapeuter som gått kortkurser i aku så är det verkligen inte lika verksamt och jag skulle inte heller, precis som ni säger, rekommendera det.
Dem kinesiska läkarna tar olika och i stockholm finns www.kinaterapi.se som tar 150kr/gång och Dr Nie som tar 250kr/gång. Dem flesta andra kinesiska läkare tar 350-400kr/gång...
Lycka till!