Hej, har inte läst hela tråden nu bara de du har skrivit.. fick min son den 2/7 08 i v 28+5, så han va lite större vägde 1410 och va 39 cm lång.. hade inte pesp nått heller bara cpap i 2 dygn sen syrgas.. Läkarna ville att jag skulle ha honom hos mig så mkt jag kunde, satt med honom hela dagarna, enda gången jag la in honom va när jag själv skulle äta och på natten, han solade ju men på dagen när han va hos mig fick han ha en solmatta på ryggen så han kunde vara hos mig ändå.. men det är ju olika från barn till barn vad dom orkar med osv, gjorde det mesta med min son själv, matade, bytte blöjja, tvättade osv, va bara på natten som jag inte var där så mkt, va ibland som dom ringde för han va gnällig..
Ska inte ljuga och säga att tiden inte va jobbig, för det tyckte jag att den var, nu var jag ensam större delen av tiden, min mamma var hos mig så mkt hon kunde men hon hade ju jobb, pappan till sonen var där några gånger på slutet för han tkr inte om sjukhus..va hemma någon gång i början när han va pytteliten, åkte på kvällen och kom tebax dagen därpå.. men när jag va hemma längtade jag bara efter honom hela tiden.. men det var en jobbig tid med lite tårar ibland.. men när jag tänker tebax på tiden på neo så ser jag allt som positivt, tänk va mkt jag har fått lära mig och vad jag har fått gjort som inte är så vanligt, jag fick lära känna mitt barn mkt mer innan jag åkte hem än vad jag hade hunnit gjort om jag hade fött honom då han skulle varit född, då hade jag fått åkt hem med honom efter 3 dagar och då kanske jag inte alls hade varit lika trygg, nu hade jag fått lärt mig vad han ville och alla hans signaler.. vet att det är jobbigt att tänka så nu.. men det kommer att gå så otroligt fort.. Jag fick vara kvar med min son tills han va nästan 2 mån, då blev vi utskrivna till hemsjukvården sen två veckor efter blev vi utskrivna helt :)
Nu är han 4 mån och läkaren sa att jag kunde börja ge honom gröt så nu får han några teskedar om dagen med det :)
Han ligger nästan på kurvan för vikt och längd, bara lite under..
Ställ gärna mer frågor om det är något du vill veta så ska jag försöka svara så gott jag kan :)
Ha det bra och Grattis till flickan :)
Kram