• Linda1976

    Uno i Rederiet!!

    hej!

    En lustig sak, apropå att Rederiet går i repris: I de första avsnitten heter Uno Kronstedt i efternamn, men alla minns ju honom som Uno Cronqvist. Kollade på SCB, och det finns bara 50 som heter Kronstedt. Undrar ifall de klagade hos svt?

    Linda (som f ö hette Cronqvist innan jag gifte mig )

  • Svar på tråden Uno i Rederiet!!
  • Linda1976

    Och har ni sett som de återanvänder skådisar!! Skurken som är efter den finska städerskan är ju han som Micki gifte sig med på slutet, och hon som Tony tog med på bildäck är ju senare Alexandra Remmer!!! Low class av svt

  • Runguska

    Jo det är kul att se saker på nytt när man tidigare sett vad som händer i slutet. När det gick tidigare så glömde jag bort vilka som varit med när, men visst är det som du säger att de återanvänds.

  • Bonanza

    Sitter här och ler lite åt ditt engagemang i Rederiet. Inget illa menat, tyckte att det var rätt gulligt.

  • Linda1976

    Behöver rensa skallen efter att ha suttit i soffan hela dan, med en förstoppad och matvägrande bebis... Men har nu äntligen fått i henne 110 ml Bifidus och efter det så blev det även levererat i blöjan.... Du vet Bonanza, man kan bli galen för mindre haha

  • vadskajaghetadå

    jag har träffat karln i fråga
    HAHAH

    jag frågade honom om folk brukade komma fram & kalla honom för uno, och det gjorde folk varje dag, han tyckte det var kul

    de va när ja praktiserade på svt

  • RenLuft
    Linda1976 skrev 2005-07-11 18:16:55 följande:

     Skurken som är efter den finska städerskan är ju han som Micki gifte sig med på slutet, och hon som Tony tog med på bildäck är ju senare Alexandra Remmer!!! Low class av svt


    Skuken som är efter den finska städerskan? Hon var väl aldrig skurk, utan styrdes och blev tvingad av en ''halick'' liknade person. Hon var väl inte heller finsk utan en rysk?

    Angående det där med Tony och kvinnan som tog med honom till bildäck, det har jag helt missat. Kan du komma ihåg specifik på säsong och avsnitt eller åtminstone förklara lite mer, så kanske jag själv kan klura ut vilken säsong och avsnitt det gäller? :)

    Tack på förhand!
  • BeautifulLiz
    RenLuft skrev 2022-11-24 15:21:56 följande:
    Skuken som är efter den finska städerskan? Hon var väl aldrig skurk, utan styrdes och blev tvingad av en ''halick'' liknade person. Hon var väl inte heller finsk utan en rysk?

    Angående det där med Tony och kvinnan som tog med honom till bildäck, det har jag helt missat. Kan du komma ihåg specifik på säsong och avsnitt eller åtminstone förklara lite mer, så kanske jag själv kan klura ut vilken säsong och avsnitt det gäller? :)

    Tack på förhand!
    Tråden är 17 år gammal. Tungan ute
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
Svar på tråden Uno i Rederiet!!