• Mickaann

Könsultraljud!

Idag var jag och min sambo på ultraljud för vårt andra barn.
    Vad vi har längtat! Vi hade bestämt oss innan att om hon kunde se kön så skulle vi vilja veta. Hon som gjorde ultraljudet sa att om hon visste säkert så skulle hon berätta!

Nu visade det sig att hon inte kunde se säkert och då ville hon inte berätta!
    Blev väl en liten besvikelse, då vi trodde att att vi skulle få veta

Nu undrar jag vart man kan göra könsultraljud i Stockholm till ett bra pris?!

Vart har ni gjort och vad kostade det?

Det visade även en tom hinnsäck som skulle kunna vara plats för en tvilling. Hinnsäcken var tom som hon kunde se. Undrar om någon annan haft något liknande?

(Blev flyttad från v.18+2 till v.17+5)

BF 090320
    Noel 070810 och Bebis i magen BF 090320
  • Svar på tråden Könsultraljud!
  • Himalya

vår lill* ville inte heller visa sig på rutin UL. Ska boka tid på tittut i sthlm. Det är kanske inte så jätte billigt men vi vill veta. Men behöver iofs inte göra 3d utan kan ju kolla i 2d, det va lite billigare tror jag

• Mickaann

Okej!
    Vi är oxå supernyfikna och vill verkligen veta. Jo har ju hört att 3d/4d är dyrt.

Vet någon annan någon klinik som gör könsultraljud?!

• CottonCandy

vill bara säga de att 3d e helt värt varje krona.. en så häftig upplevelse

• Mickaann

Okej! Så det är värt att göra ett 3d/4d ultraljud

Får man det på film då? Vart gjorde ni?

• MiaLau

vi gjorde 2d ultraljud i v 22 på tittut i stockholm. kostar dock 600 kr och då får du en cd skiva med bilder på.

finns en till som är en läkarmottaning, fast dom utgör en könsbestämning, och dne kostar 300 eller 400 kr. ska kolla vad den heter.
  • LillaJag89

jag gjorde på sibyllekliniken, kostar 260 kr. men är bara "vanliga" ul då.
    men man såg könet tydligt, och läkaren var jätte duktig på att visa och förklara.
    helt klart värt varendra krona :)

• Mickaann
    LillaJag89 skrev 2008-10-17 21:35:54 följande:
    jag gjorde på sibyllekliniken, kostar 260 kr. men är bara "vanliga" ul då.men man såg könet tydligt, och läkaren var jätte duktig på att visa och förklara. helt klart värt varendra krona :)
    Är det ett könsultraljud eller säger dom om man vill veta?
    260 kr är ju inte alls så farligt! vad bra att läkaren var duktig
  • Mickaann
    MiaLau skrev 2008-10-17 21:29:30 följande:
    vi gjorde 2d ultraljud i v 22 på tittut i stockholm. kostar dock 600 kr och då får du en cd skiva med bilder på.www.tittutultraljud.se/finns en till som är en läkarmottaning, fast dom utgör en könsbestämning, och dne kostar 300 eller 400 kr. ska kolla vad den heter.
    Tack så mycket!! Ska kika in på dem sidorna!
  • LillaJag89

jag ringde och sa att jag ville göra könsultraljud. sen när man var där, så frågade läkaren att du ville se kön va. och då kollade han det. han mätte hela bebisen för att även se att allt var bra med den osv..

• Prixila

Dr Stein Olsen! Han är jätte duktig! Jag gjorde 3 ultraljud, 2 här i Stockholm och 1 i Polen och ingen kunde säga könen. Men för honom tog det bara 3 min ungefär och det stämde ju! Det kostade 350kr om jag kommer ihåg bra. Så det är inte så farligt heller. Lycka till!

Svar på tråden Könsultraljud!