• Trasan0606

Vaknar ditt barn när Hemglassbilen kommer?

Som rubriken lyder..

Min 10 månaders son vaknar varannan torsdag runt kl 21 när dom kommer och gråter hysteriskt en bra stund. Enligt Hemglass själva är det MYCKET ovanligt att barn störs och de får väldigt sällan in klagomål så jag vill bara höra efter vad ni säger.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 22:27
    Det verkar som om de flesta som inte blir störda har besök av hemglass på eftermiddagen. Är det nån som har den utanför dörren efter kl 20 och inte blir störd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vaknar ditt barn när Hemglassbilen kommer?
  • Venna

Här kommer glassbilen efter åtta på kvällen. Den stannar utanför våran dotters fönster (bor i hus), men hon har hittills aldrig blivit väckt. Men hon har alltid sovit bäst när det är lite liv runtomkring

• Ananaspaj

Vi bor lite utanför Göteborgs centrum...det tutar och brummar och låter mest hela tiden... Men ingen av barnen störs eller har störts utav Glassbilen. Särskilt inte den minsta (snart ett år) hon vet ju inte vad det är och störs lika lite av den som av en ambulans...

Fabian 980816 Elias 011228, Majken 071024
  • Maggiepuh

Bor i lägenhet i centrum och glassbilen kommer mellan 19-19.30, sonen störs ej, brukar lägga sig kl 20.

• Trasan0606
    Lille Fi skrev 2008-10-17 10:06:15 följande:
    Ja han vaknar. Kommer sent på kvällen, stannar nästan precis utan för vårt hus o spelar, sen kör han sakta fram o spelar igen. Så han spelar två gånger nästan precis utan för vårt hus. Börjar spotta o fräsa så fort ja hör glassbilen.
    Hade vår glassbil gjort så hade det blivit ett nackskott...

Mailade faktiskt till Hemglass för en månad sedan och fick då till svar att de skulle be säljaren att inte spela utanför vårt hus samt dra ner volymen. Mycket riktigt gjorde han det nästföljande onsdag men...

I förrgår när det var dags igen spelade han trudilutten hela 3 gånger på hög volym och då blev jag skogstokig. Mailade dom igen och de bad om ursäkt och sa att det ska åtgärdas till nästa gång.

Trevliga är de ialla fall på Hemglass så vi får väl se hur det blir nästa gång!
  • sofiiin

Glassbilen kommer runt 20.30 till mig på torsdagskvällarna. Men min 8,5 månaders son regarera inte ett dugg. Glassbilen står ca 30 meter från hans sovrumsfönster o spelar sin melodi :)

• sofiiin

1977Maria Therese skrev 2008-10-17 13:17:01 följande:

Min tös vaknar, trodde jag var ensam om det..Hatar när den kommer, men 21 på kvällen? Ja då skulle jag bli galen och kräva att den inte stannar utanför mitt hus o spelar...Och är det någon som köper glass vid den tiden?
    Ja vi är flera st familjer som kommer ut vid 20.30 då glass bilen kommer. O varje vecka dessutom, massor med folk som köper glass så sent, iaf här hos mig :)
  • Rose77

Glassbilen här stannar precis utanför vårat hus, dsv 5 meter ungefär och den brukar komma vid 20-20.30. Och ingen av tjejerna har någonsin vaknat av ljudet, trots att det hörs ganska bra.

• Impala59

Nej- bor i hus o den dyker upp runt kl 19......

• Lucia1987

Hehe jag har inte fått min lilla knodd än men jag vet iaf att jag vaknar när glassbilen kommer=) Håller med om att den kommer så sent men just nu gör det inget, maken får alltid springa ner till glassbilen för att sluta höra mitt tjut hehehe...!

• hymafr

När dottern var liten bodde vi i lägenhet och glassbilen kom vid halv nio på kvällen.
    Precis ALLA barnfamiljer klagade!

Tror inte de vill erkänna att de får klagomål.

• Rhonda Breeze

Fy f*n för hemglassbilen säger jag.

Jag bor i lägenhet i Stockholm och kl 19.30 varje tisdag står den och väsnas utanför fönstret. Mitt i läggningen!!!

Om den skulle komma senare skulle det vara OK, och tidigare. Men för oss är den tiden helt värdelös, för då har tjejen precis somnat o vaknar upp igen o blir jättesvår att få att somna om igen.

• ALY538
    Lottis77 skrev 2008-10-16 22:38:52 följande:

Nej, den kommer redan vid 14. Och vi handlar alltid. Kanske beror på att det är föräldrar till sonens dagiskompis (tillika medlemmar i samma föräldragrupp som vi och därtill goda vänner) som äger Hemglass där vi bor. Lojaliteten är stor.

Härligt att vara vänner med cheferna! Känner också dom flesta.
  • ALY538
    ALY538 skrev 2021-12-05 14:15:08 följande:
    Härligt att vara vänner med cheferna! Känner också dom flesta.
    lägenhet på landet?
Svar på tråden Vaknar ditt barn när Hemglassbilen kommer?