Vad är det för fel på namnet *kevin*
många säger att det är en namn som bara unga mammor väljer.
själv tycker jag att den är söt
jag undrar också om Kevin eller Simon passar BÄST me *VICTOR* och vad tycker ni om namnet Victor ???
många säger att det är en namn som bara unga mammor väljer.
själv tycker jag att den är söt
jag undrar också om Kevin eller Simon passar BÄST me *VICTOR* och vad tycker ni om namnet Victor ???
helt sjuka diskutioner om detta namnet
min framtida son om ja får en ska iaf heta det
Emilia123,
De Viktor/Victor jag känner kommer i varje fall från högutbildade, eller som du säger "vettiga" familjer.
pinguliny skrev 2009-01-10 00:31:21 följande:
pinguliny skrev 2009-01-10 00:43:48 följande:
På tal om inlägg nr 426.
Astrid Lindgren skrev uppenbarligen väldigt fritt från fördomar. För nog använder hon samma kategori namn på alla:
Anton, Alfred och Alma, Lina.
För den som inte vet, vem är husbonde/husfru och vem är piga/dräng?
Ganidu skrev 2009-01-10 15:57:07 följande:
Ganidu skrev 2009-01-10 15:57:07 följande:
Snacka om att generalisera!!! Unga och månniskor med "låg" innteligens och undomar döper sina barn till flashiga namn ....och "vettigt folk" döper sina barna barn till "fina namn"
Min dotter har två söner: Isac och Adrian, vilken samhällsklass kommer hon ifrån och hur gammal är hon ?
TS: Känsligt område det här med namn: iallafall, läste om dina nya förslag: Adam o Gabriel är båda super-fina namn. Adam o Viktor passar väldigt fint ihop!
Jag har en fördom om att det mest är unga danskar som heter Kevin. Ingen vidare negativ fördom egentligen, men ändå...
Namnet är väl okej, så länge man stavar det som man ska. Jag har någon enstaka gång sett varianten "Cewin". Hur uttalar man det, enligt svenska (Sevin) eller enligt engelska (Kjuinn) uttalsregler?
Kevin är så fint
kevin är ju super gullit