Nån i Eskilstuna som vill följas åt?
Hej! Finns det några i Eskilstuna som har svårt att bli gravida.
Själv gjorde jag en lyckad ivf -01.
Ska nu göra ett nytt försök. Har inte så många att diskutera det här med.
Hej! Finns det några i Eskilstuna som har svårt att bli gravida.
Själv gjorde jag en lyckad ivf -01.
Ska nu göra ett nytt försök. Har inte så många att diskutera det här med.
Bisquit: förberedelserna är inte helt klara så ja e inte helt klar över om jag ska göra stimulerat eller ej, med sprutor lr pergo! Min äl och mens va som en klocka förut, fick sen ta en kur pergo för att göra proverna på hormonerna, sen dess har jag varit sen varje månad ca ett år, skumt tycker jag. Vi e oxå "felfria", mina prover har visat bra, känner av min ägglossning å vet att den kommer nästan exakt 14 dar efter mens så d måste va luthealfasen som plötsligt blivit längre, nu går jag på 33 dar men hoppas det inte gör det ännu svårare.
Jag har ju 2 barn sen tidigare 14 å 17 år e dom mina änglar, så d har ju funkat förut, å min sambo hittar dom inget fel på heller, så nu håller vi tummarna å sätter vårt hopp till insem, när e d dax för er?
styrkekramar
Hmm, ja vad blir det.... *räknar på fingrarna* tog min första pergo igår och ska äta resten av veckan.
Om äl är som vanligt då så borde jag få äl den 24 ( på lördagen som vanligt... )
Får väl hoppas på att dom små rackarna väntar lite....
Ja de får vi hoppas, håller tummar å tår stenhårt för d
Kram
Bisquit: Välkommen till tråden!
När vi skulle göra insemineringar blev det bara 1. Vi började i januari och jag fick ÄL så fint på en tisdag. Inseminering samma dag, sen följande 3 månader hade jag ÄL på lördagar eller söndagar. Så det blev inget. Så då bestämde vi att gå direkt på IVF istället. Så jag hade världens otur med ÄL-dagarna...
Men nu IVF:ar jag för fullt och allt känns bra. Har snart sprayat i två veckor och ska hålla på i ca 1,5 vecka till. Sen är det förhoppningsvis dags för sprutorna, och sen ska det bli en bebis..
Tack moans! Och Teza!
Konstigt att dom inte kunde "flytta" på äl:en? Tomilla ( eller vad sjutton hon nu heter ) pratade nånting om att man kan flytta lite på dagarna.
Ja ja, jag hörde säkert fel. Håller alla tummar jag har!
Jobbar och bor ni i etuna båda två?
Själv bor jag en bit utanför etuna ( mot julita ) och jobbar i sthlm. ( usch, fy och blä.. )
Bisquit: Jag bor i Torshälla, å jobbar i e-tuna, hm nej föresten jobbade, va min sista dag ida, efter 5 mån uppsägningstid, 8 år på samma ställe var det dax idag, känns tyngre än ja trodde de skulle göra, tyvärr drabbades vi båda av det då vi jobbat på samma ställe, blir lite fattigt men d får gå. jag har oxå fattat att man kan försöka flytta lite på dagarna men ja kan ju oxå hört fel!Har själv bim den 20, om fyra dar alltså, e inställd på att tanten kommer å att det nu ska börja hända grejer, ska ringa katarina första mensdan, sen får vi se, men puckot i hjärnan startar väl upp hoppet som vanligt om hon dröjer lite för länge, så hoppas hon e punktlig den här gången!
Kramar
Teza, jo tack det där känner man ju allt för väl igen. Och ibland får min kropp för sig att ömma bröst, det är den nya pms-grejen.. *morr*
Fy sjutton va tungt!! Hoppas ni hittar något nytt snart!
>Kram
Bisquit: Ja lr hur, har aldrig haft sånne pms grejer förr, men nu sista året hm mår jag illa, mensvärk en vecka före, ÖMMA bröst, ja allt, helt sjukt, har ju två stora barn och kan tillägga att jag aldrig hade NÅGRA symtom alls då, skumt ju,menmen hoppet kommer d vet jag gör det alltid av nån orsak, men e inte så starkt längre har snart gått tre år sen vi börja försöka så ja skulle nog bli paff om d va nåt nu i stället, just denna gång LÄNGTAR jag tom efter tanten så man kan få komma igång konstig kännsla.
D me jobb ordnar sej alltid, tar lite strö här å där så går d ihop sej under tiden man letar, va lite känslosam förut, då ja just sagt hej ti alla polarna där, visst en del har man ju kontakt me sen oxå men inte alla, kändes lite tungt, e bättre nu, men tack för omtanken
Kramar
Hej tjejer!
Jag hänger kvar här även fast jag lyckats bli gravid. Vill så gärna följa er och se hur det går.
Själv mår jag ganska bra, bara väldigt svullen om magen och jag tror att det fortfarande är av medicineringen.
Känns lite extra kul att följa er eftersom att ni är från Eskilstuna.
Vi fick ett tråkigt besked idag , då min man blivit varslad.
Man undrar hur det ska bli, men försöker att inte oroa mig.
Kram
Sommarblommor: Kul att du e kvar, känns bra me någon som finns å inger lite hopp, skönt att du mår bra, e så glad för din skull!
Trist med arbetslöshet mitt i allt d här, lika för oss, men d släpper nog till slut även om det ser mörkt ut i den här stan just nu, stor kram å lycka till
Det här med varsel och arbetslöshet är inget roligt. Just nu verkar det drabba var och varannan man känner. Har själv jobbat på Segerström förut och där har det ju drabbats mycket hårt för tillfället. Och det är ju lika på flera industrier i stan.
Blev själv uppsagt för två år sen, men det var som tur va i högkonjuktur så jag hade nytt jobb innan min uppsägningstid var slut.
Ni ska se att det ordnar sig för er med. Gäller bara att öppna sinnet och vara redo för förändring. Min uppsägning blev till det bättre. Har ett mycket bättre jobb som kräver mer kompetens och en chef som tror på det jag gör.
Jag bor i E-tuna och jobbar i V-ås. Så det är pendling som gäller för mig. Har gjort det i över två år och tycker det går förvånansvärt bra. Men jag har en del resande i jobbet och då utgår jag ju från Eskilstuna. Och sen har jag ett flexibelt jobb som gör att jag även kan jobba hemifrån. (perfekt vid läkarbesök och liknande).
Änligen helg förresten. Jag har knappt varit hemma i veckan så det ska bli skönt att ta det lite lugnt och umgås med min sambo.
moans, skönt d löste sej för dej till det bättre, har tänkt d ska göra d för mej med, har inte trivts på IAC på länge men vill ju jobba, men försöker se d som en nystart iaf!
Mys på me sambon nu, å ha en härlig helg
Kramar
Moans, hur är det att pendla till Västerås?
Funkar det bra, du kanske pendlar med bil och inte med tåg.
Min man har sökt en del jobb i Västerås Arboga och Stockholm också.
Idag har familjen varit ute på isen utanför Kvicksund, det var helt fantastikt med sol och en spegelblank is. Man skulle haft skridskorna med sig.
Jag åker faktiskt bil varje dag. Jag jobbar ganska långt från tågstationen i V-ås, så skulle jag ta cykel (i e-tuna), tåg och buss skulle det ta mig 1,5 timme att komma till jobbet. Med bil tar det ca 40 minuter. Men hade jag jobbat på gångavstånd från V-ås tågstation hade jag tagit tåget.
För mig fungerar det väldigt bra att pendla. På morgonen laddar jag upp i bilen och på vägen hem laddar jag ned. Så när jag väl kommit hem har jag för det mesta släppt jobbet. Det känns bra.
Vi hade tänkt åka skridskor idag på mälaren men sambon har ont i ryggen så vi vågar inte ge oss ute. Han har haft ryggskott några gånger och jag har ingen lust att "dra hem honom" ifall det inträffar på isen. Så vi får vänta till nästa helg.