Gonal-f sprutan - hur ta 125 ???????? HJÄLP
Enligt ordination ska jag ikväll ta 125 vad det nu är, av Gonal-f sprutan - med det finns inte som indikering alls på själva sprutan - vad gör jag nu???
Enligt ordination ska jag ikväll ta 125 vad det nu är, av Gonal-f sprutan - med det finns inte som indikering alls på själva sprutan - vad gör jag nu???
Vilka graderingar finns det?
På min spruta vill jag minnas att det fanns 120 och 130 och däremellan var det en liten prick som jag skulle välja.
37.5
450
412,5
375
337.5
300
262.5
225
187.5
150
112,5
75
Och inga "prickar" mellan dem?
Jag har tagit 150 tidigare, idag var första dagen med 125.
Tog 150 istället....
Nä, inga prickar alls, och doserna kommer i den ordning som jag skrev dem, så det är inte heller att ta mellan 100 (om det hade funnits) och 150.
Jättekonstig spruta tycker jag... Hoppas det iunte blir knas nu...
Verkligen knepigt. Hoppas att det kliver in nån i tråden som har nått bra råd att ge dig.
Lycka till!
Dimitra: Tack för dina omedelbara kloka råd i alla fall!!! Jag får ringa till sjukhuset i morgon om inte annat... Med tanke på hur höga doser man KAN ta så är kanske inte 25 någonting farligt att ta förmycket en kväll...
Tycker inte heller att en extradag med den högre dosen borde göra nån direkt skillnad. Kan hända att du får en annan spruta imorrn (en variant du skulle ha haft hela tiden) med smartare gradering
Skumt, förmodligen menade de väl 112.5? Tror inte det spelar så stor roll om du tog 150 istället en gång :)
Hade fått fel spruta, de ska höra av sig om nästa dos... Det fixar sig!