När är det vi skrev 2008-11-13 12:39:04 följande:
Nu i december har jag och min sambo försökt i två år... Jag är så trött på detta, vissa dagar orkar jag inte kliva ur sängen! Jag har nu trott ett tag att det beror på min övervikt är 163cm och väger 93kg, men jag har alltid regelbunden mens och dom månader jag har kollat med älstickor har de visat utslag på ungefär samma tidpunkt.. Men jag har ALDRIG fått uppleva ett plus, ibland önskar jag att jag hade fått ett missfall då hade jag i alla fall fått se att jag kan bli med barn.. (nu menar jag verkligen inte att jag vill uppleva ett missfall, men ni kanske förstår hur jag känner)
Det är inte utan att samma tanke slagit mig med vid ett fler tal tillfällen. Vi har försökt sen aug - 06 så det är inte utan att man blir "lite" frustrerad mellan varven. Tankarna har snurrat många gånger på frågan varför inget händer? Vi har gjort 2 ivf:er. Det andra var dock ett ostimulerat FET där RMC gjorde bort sig rejält. Man ska ju få tillbaka det upptinade embryot på andra dagen efter stegring på äl-stickan, jag fick inte tillbaka det förren på dag 7. Det tog mig ett halvår att inse att nåt blev fel innan jag ringde och kollade med dom. Nu får jag visserligen tillbaka vårt sista landstings försök och det är ju bra det, vi har ju ett embryo kvar i frysen.
Men efter andra försöket som misslyckades så mådde jag ju såå mycket sämre, tappade allt hopp. Som det visade sig helt i onödan.
Om inget hänt spontant, så har vi bestämt oss för att utnyttja vårt sista försök efter nyår.
Det är som någon tidigare skrev, vissa dagar mår man bättre andra vill man bara dra något gammalt över sig. Och inte blir det lättare när de flästa omkring en plussar stup i ett.