• Miss E

v.28, Gör ont i livmodertappen, och i slidan, vad kan det vara?

Har sen i fredags haft mer o mer sammandragningar, magen blir hård som en fotboll, iböand har det gjort lite ondare än bara "obehag".

Idag har det ilat ner i slidan och det gör ont i livmodertappen, precis som om någon spänner ut slidan i en gynundersökning..

Vet inte vad det är, någon som känner igen sig?

(¯`°?.¸ ღ♥ v.28! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden v.28, Gör ont i livmodertappen, och i slidan, vad kan det vara?
  • Tovalisan

Men precis! Får också höra det där med kännslig livmoder för att det är andra barnet. Visst är det säkert så, men det är ju inte mindre jobbigt för det!!!

Sen det här med att "allt ser såå bra ut".. Hallå, det KÄNNS inte bra!

Vi får lyssna på våra kroppar väldigt noga själva helt enkelt...!

• Tovalisan
    Svar på #28
    Jag har också börjat må illa och kräktes i förrgår, ngt jag knappt gjort alls tidigare under graviditeten. Efter det fick jag jätte sammandragningar och värkar. Läskigt!
  • Miss E
    Svar på #32
    Enligt min BM så är det "bebis som nu tar plats o trycker undan organ så illamående är HELT naturligt"....

Jag tycker det är jäkla otrevligt jag med, har inte heller innan haft illamående men nu helt plötsligt har det anlänt som ett brev på posten.... urk..
    (¯`°?.¸ ღ♥ v.28! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Zette
    Tovalisan skrev 2008-10-21 21:05:40 följande:
    Svar på #2518 januari här :)
    Haha samma här.. har med SD som gör ont och i bland känns det som den lilla försöker att sparka sig ut. jäklar vad ont de gör
  • MME

Hej!
    Här är en till som känner igen sig! Det är viktigt att få komma på koll trots att ens BM säger att det är normalt eller att man har en känslig livmoder...

när jag väntade första och andra barnet blev jag sjukskriven tidigt pga SD och påverkad livmodertapp...hade då en jättebra BM som verkligen lyssnade på mina besvär...de föddes i v 35 och 37

när jag väntade förra barnet (nr 3)hade jag en ny BM (min gamla hade gått i pension) som avfärdade mina klaganden över SD...blev aldrig ss och fick bara fara på en koll...i v 34 (tur att jag klarade mig så långt) gick vattnet och jag var öppen över 2,5 cm.

Denna grav har jag samma BM men jag ringer inte till henne alls utan till SMVC för att berätta om mina problem och har nu varit sjukskriven för hotande förtidsbörd och SD från v 22, är nu i v 30...

Lycka till tjejer!! Kramizar/Malin

• Miss E

Tänkte uppdatera här lite..

Var hos min BM igår igen o anledningen till att jag hade så kraftiga sd innan, var att han hade vänt sig ner, borrat ner sig så långt ner i bäckenet.

Så nu har han vänt sig, det KÄNNS bättre med sd, men det svider fortf i livmodertappen.

och när vi var på Östra, så hade den förkortas 1cm.

Ändå säger alla att allt verkar bra... nåja....

(¯`°?.¸ ღ♥ v.29! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
  • miss misan

hej!
    Jag har beräknat BF den 17 jan.
    Har i en veckas tid haft SD och förvärkar varvat med foglossning. Min BM har bokat läkartid till mej den 4 nov, hon visste inte själv vad hon skulle göra. Om jag fick mer besvär skulle jag kontakta förlossningen...

I dag har jag haft KRAFTIGA förvärkar med tryck neråt så jag var tvungen att springa på toa... efter det lugnade det ner sej lite å nu har jag "bara" molande mensvärk.

Frågan e bara HUR mycket man "ska" tåla innan man kontaktar förlossningen. För de tar inte emot någon innan v 35 här i Ystad...
    Detta e mitt tredje barn... så jag VET att det är förvärkar...

• SvenThorstens

Miss misan! Jag tycker att du ska ringa till förlossninge ögonabums!!! Om du känner ett sånt kraftigt tryck neråt och har sammandragningar och mensvärk kan det vara länge att bara avvakta till i morgon! Du måste väl kunna komma in på koll innan v 35? Om det sedan skulle vara påverkan är det deras bekymmer att se till att du får komma till rätt instans! Ring o kolla vad de säger!

Kram

• miss misan
    Svar på #38
    SvenThorstens skrev 2008-10-30 18:42:14 följande:
    Miss misan! Jag tycker att du ska ringa till förlossninge ögonabums!!! Om du känner ett sånt kraftigt tryck neråt och har sammandragningar och mensvärk kan det vara länge att bara avvakta till i morgon! Du måste väl kunna komma in på koll innan v 35? Om det sedan skulle vara påverkan är det deras bekymmer att se till att du får komma till rätt instans! Ring o kolla vad de säger!Kram
    hej!
    Jo, jag ska ringa i morgon... min dotter har hög feber här hemma oxå, just nu är bebisen väldigt livlig i magen å det e bara liiiite mensvärks-känningar..., men i morgon ska jag ringa å rådfråga! återkommer med svar
  • Myror i brallan

Jag är också i v.28 och har haft mkt sammandragningar som nu igår och idag smärtat ner mot underlivet Har haft hosta i 4 v. ocg gått sjukskriven 25% sedan slutet på augusti pga fogarna...
    Så det har varit lite påfrestande om man säger så...
    Ska ringa BM imorgon då hon var på kurs idag... vill kolla så det inte är ngt galet...

• milor

Puffar upp den här tråden lite.

Nån som känner igen sig i detta? Vissa av mina sammandragningar gör ont, trycker hårt uppifrån och ner och det ilar i livmodertappen. Åkte in på fl och kollade två ggr, senast för 4 v sen, men allt såg bra ut. Går in i vecka 29 (28+0) imorgon.

Svar på tråden v.28, Gör ont i livmodertappen, och i slidan, vad kan det vara?