• lappstockholmska

Ni som fått prematurbarn första graviditeten hur gick det sen med syskon?

Vill här göra en helt ovetenskaplig undersökning...;)
    Om du fått ett barn prematurt utan att man kunnat se ngn egentlig orsak till detta hur gick det med senare graviditer, också prematur eller...?

• Svar på tråden Ni som fått prematurbarn första graviditeten hur gick det sen med syskon?
  • madeleine78
    ElinOlsson skrev 2008-10-21 22:45:19 följande:
    Lång väntan från 36 till 43?
    Liite grann så... me till slut kom han ut ialf..

Båda kom efter igångsättning...
  • Gemelas

Mina första kom v29+1 och tredje med plan snitt 39+0. Hade dock väldigt mkt sammandragningar denna gången och man trodde han skulle komma ut ännu tidigare än de första men gick iaf tiden ut.

• lilla bunny

Har en kompis med prematurbarn som fick fullgånget syskon. Lycka till!

• Maddiie

Alla mina är födda i vecka 36+

• K3xa

Ettan kom 36+1 och tvåan 35+0. Inga förklaringar på varför de haft bråttom ut.

• Pormoicheia

Ettan föddes i v. 32+6 och tvåan i v. 35+4.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Bodil82

Sonen föddes 31+2
    dottern föddes 40+6 (367 dagar efter storebror)

• mansixxa

Vad spännande! Fick min dotter i 35+2 och väntar ju spänt på hur det kommer att bli med nästa.

• Simben

första tjejen född 31+6
    andra tjejen född 38+4

alltså gick jag tiden ut mer eller mindre andra gången

• Proletariatet

Dottern föddes i v.24+1, då trodde det att det berodde på en infektion, jag bar på GBS. Löpte ingen ökad risk att föda för tidigt igen, men i andra graviditeten satte förlossningen igång i v.22+2, blev inlagd och sängliggande och fick spendera 13 veckor så innan lillebror kom i v,35+1, trots att jag varit öppen 4 cm och hade en buktande hinnblåsa sedan v.30.

• pritt

Min första kom i v 27+3 pga svår havandeskapsförgiftning,
    har precis fått barn nr 2 i vecka 38+5, med planerat snitt, ingen antydan alls på havandeskapsförgif under grav.

• Linjo82

Fick första i v.24+3, den andra väntar jag nu.. är idag i v.32+3 men har varit inlagd (sängliggande) och nu sjukskriven (måste ta de väldigt lugnt) sedan sammandragningar startade v.25+6.
    Vi tror oss inte klara en fullgången graviditet, men man kan ju aldrig veta..

Svar på tråden Ni som fått prematurbarn första graviditeten hur gick det sen med syskon?