• Dino78

Känner du någon som är homo/bisexuell?

Svarade nyss i en omröstning om man tyckte man kunde se om någon var gay. Kom då att tänka på att jag inte känner NÅGON som är gay! Är det ovanligt? Måste göra en omröstning och se om jag är ensam om att inte känna någon. Känner till några stycken, altlså bekanta, men ingen som jag umgås med. Vad jag vet vill säga.

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-21 15:51
    Med KÄNNER menar jag nu att ni är vänner, släkt och så.
    Bekanta och sån man känner till räknas alltså INTE.
    Jag har timvik på ett ställe där det jobbar en tjej som är gay och henne "känner" jag ju, kallar henne för bekant och räknar altlså INTE in henne nu.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner du någon som är homo/bisexuell?
  • Ingen presentation

Mannens syster och bror är båda homosexuella.

• Skogsflickan

Svarade ja flera..

Har ett par manliga goda vänner och kan säga att dom är de bästa vännerna man kan ha. De ställer upp, sviker aldrig och jäklar att festa med=)

Har aldrig haft ngt emot vad folk har för läggning heller utan kommer själv från annan kultur (2a generationens invandrare) men uppfostrad att inte bry mig om folk är annorlunda utan alla är lika värda oavsett vad de är..

• Fiddle

Nej inte vad jag vet iallafall.

Vet att en tjej jag gick med på högstadiet är lesbisk, men henne känner jag inte nu längre. När vi gick i skolan tillsammans visste jag inte att hon var det heller.

• asfaltsblomman

japp, bott ihop med en..

maskrosbarn
  • Anonym

jag är själv homosexuell och har många i min bekantskapskrets som är det också.

• RaraBarn

Ja en Homosexuell man, som jag vet om...jag kanske inte vet allt om mina bekanta kom jag att tänka på

• AnnaGBG
    Anonym (Kvinna) skrev 2008-10-22 11:08:43 följande:
    Jomenvisst !Själv så är jag Bi och är öppen med det !Min kompis väninna är oxå bi och någon i min släkt är flata ;)
    MrsHeadrush skrev 2008-10-22 11:10:52 följande:
    Säger du och är anonym Jag känner en tjej som är gay.
    Ja, jag tänkte också på det så fort jag läste inlägget

Ja, jag känner både bögar och flator. Ett bögpar är faddrar till vår äldste son.
  • Anonym (maria)

har en arbetskamrat som är homosexuell det är en kille,och 2 till arbetskamrat killar som är bi.
    min storasysters ena killkompmis är bi
    och hennes ena tjejkompis är homosexuell..

• Anonym

Jag är bi, något jag inte fattat förrens nyligen, känner flera lesbiska och någon bög.

• Anonym

Javisst. Jag är bi. Min kusin är homo. Har två nära vänner som är är homo, en annan bi. Och min bästis har inte klivit ur garderoben än men det borde han göra *haha*

• love 69

Ja, jag har många vänner som e bögar, å en kk som e bisexuell. En annan kk kommer att bli bi när jag sammanför honom med den bisexuelle kk'n.

• Anonym (tjejig)

Jag är bi och har flera tjejkompisar som också är bi. Tyvärr är vi alla gifta, monogama och totalt sexuellt ointresserade av varandra

Har umgåtts en hel del med lesbiska och homosexuella män och på en del kan man gissa sig till deras läggning men oftast inte

• TobbeKillen

Jodå jag har vänner och släkt som är homosexuella...min kusin är gift med en kille... det var rätt kul när min syster ville utmana min pappa när hon berättade för honom att vår kusin hade gift sig med en man. Snacka om att hon blev snopen när min pappa svarade att det viktiga var att min kusin var lycklig. Sedan visste inte min syster vad hon skulle säga...hon som var upplagd för motstånd och diskussion....

• TobbeKillen

Min sedan tycker jag att det är lite märkligt att man måste känna till folks sexuella läggning för att kunna färhålla sig till dem. Det är precis som när man kommer med barnvagn och man har neutrala kläder på ungen och folk måste veta vad detär innan de kan tilltala barnet...själv blev jag kallad flicka flera gånger när jag var liten eftersom jag hade långt rött hår...

...bättre att möta människor för vem de är och inte för vad de är...

• marble

Jag är bisexuell och min bror är också bisexuell.

• Teas mamma

Det finns ett exemplar här på vårt kvarter,han lever ensam men har manligt besök i bland.

Svar på tråden Känner du någon som är homo/bisexuell?