Fler som är färdig utredda och käkar Pergo trots egen ÄL. Följas och hoppas?
Hittar ingen tråd som passar mig att hänga i....
Hoppas det finns någon likasinnad att prata med!!!
Hittar ingen tråd som passar mig att hänga i....
Hoppas det finns någon likasinnad att prata med!!!
Proppen, visst, det gör det säkert. Känner väl bara att tiden inte riktigt är med mig då jag vill att 3-åringen och lillsyskonet skall ha ut lite av varann också, kunna leka ihop osv. Men det kanske är ett lyxproblem.
Esthhers mami, ja så du har också en mini hemma? Som tur är, de gör iaf att man inte kan tappa greppet hur som helst.
Vi är bara hemma i kväll, jag, maken och sonen. Mina två äldre barn firar på annat håll. Vi har just tryckt i oss varsin härlig entrecoté-bit med hasslebackpotatis och bea Hur gott som helst. Men nyktert för min del då förstås, mannen har tagit lite rödvin med min välsignelse.
Gott nytt år på er allihopa!
rules
jag fick oxå rergo utskrivet bara sådär ..jag frågade om jag skulle göra vul m det behövdes inte sa han..jag grubblade länge på detta..han sa tt jag skulle äta sex enkelkurer på raken..jag ringde ett par ggr o ifrågasatte det hela..till sist när jag fick min tredje mens så fick jag nog ringde o sa att jag inte trodde att jag ägglossade. fick en tid o blev kollad. hade en pergofri månad. han sa på dag 10 att jag hade en äggblåsa på 12 mm o att han trodde inte att jag skulle ägglossa. skulle ta ett blodprov på dag 22 för att kolla om jag ägglossat sen börja m dubbelkur...
men det beh inte jag blev gravid
stå på dig..ät din första enkelkur blir det inget tycker ajg att du ska ringa!
nallebusig
Grattis!!
vet att jag hade äl denna kuren ( detta e min första enkelkur) är mest rädd för att det kan bli för många ägg.. jag får väl ringa min läkare igen o höra innan jag ska börja på nästa kur..
Hej. gott nytt år på er alla. Jag är nu på dag 20 och känner av väldigt mycke. har ont i äggstockarna och den högra känns väldigt mycke. Det är första kuren som jag äter och undrar om man ska känna så här?
Jag och min sambo hade sex på nyårs natten och då var han helt vit på snoppen av mina flytningar. får man mer när man äter pergo? Dom luktar inte illa och är inte gryninga, ska de vara så? någon som vet?
Jag blir så ledsen....samma visa varje gång.
Är idag på dag 28 och testade idag och i onsdags och TACK CB för det tydliga resultet...INTE GRAVID. Nu slipper jag inbilla mig. Nu börjar jag få lite mensvärk i magen så imorgon kommer väl tant Röd på besök igen, sen är det bara att börja om. Tant röd kan jag lita på
Åååååh, man blir så JÄVLA ledsen å deppig. Jag hoppas och tror att Pergon 'ska komma med ett underverk' men det verkar som om det inte blir så enkelt...suck!
så länge du inte fått din mens så är det inte kört. Men annars är det bara att ta nya tag. det ska nog bli din tur snart. Kramar
Hur går det för alla??
Själv väntar jag på BIM som aldrig tycks komma:)
För min del så har jag 4-5 dagar kvar till min BIM men man hoppas. känner du av något?
Jag har 5-6 dagar kvar och jag känner inget allt. Har inte ens fått lite ont i brösten...
Du då, känner du av något?
Jodå jag känner av väldigt mycke. vet ju inte hur man ska känna sig när man äter pergo. Men jag har haft som svag menvärk och mycke vita flytningar sen ägglossning och sen har jag fått ont vid sex, bröstvårtorna ömmar och humöret ska vi inte prata om Men annars är det bra.
Vet ni något om dubbelkur trots egen ägglossning???
Det är min 4 kur nu sen i höst. Känns lite uppgivet. Har inte pratat med min läkare om det. Men jag bara undrar om någon har tidigare erfarenheter av dubbeldos. Risken för flerbörd ökar ju när man äter enkel...ökar det ytterligare vid dubbel?
Jag går inte på några kontroller utan får "klara mig själv" tills sista dosen dvs. nr6. Sen vet jag inte vad som händer???
Hjälp mig någon!!!
Jag har ätit dubbeldos båda gångerna som jag ätit pergo, fast jag har ju bara egen ägglossning ibland. Båda gångerna har jag haft två ägg... Vet tyvärr inte så mycke mer...
Hej tjejer!
Jag har Pergopaus denna månad och väntar på mens inte BIM, ganska skönt
Esters mami: Dubbeldos ger man om enkeldos Pergo INTE givit ÄL. Får man ÄL med Pergo ska dosen inte ökas, man kan bli ruskigt överstimulerad och i värsta hand behöva intensivvård. Problemet med oss som har egen ÄL UTAN Pergo är ju att behandligen är lite klurig, är det trots allt så att vår egen ÄL är lite "mesig" och svag och Pergo hjälper att stärka den? Eller gör Pergo ingen skillnad och det är en annan anledning till att vi inte blir gravida? Ingen vet ju, Pergo ät egentligen till för dem som inte ägglossar av sig själv.
Jag blir så frustrerad... Hade BIM igår och min gyn sa till mig att -har du inte fått mens 14 dagar efter ÄL så är du gravid. Testade i morse men det var inget alls...så är det en kemisk graviditet igen??
Jag blir tokig vill ju så gärna
jag fattar inte heller varför vi skall ta pergo när vi har ÄL, jag har inte ens svag ÄL, så det är ju inte det som är problemet...det är ju nåhot annat som gör att det inte går...vad vet de ej...vi är oförklarigtbarnlösa och färdig utredda.
Hej Afrodite
Vi är lite i samma sits. Jag har egen ÄL men jag är snart 43 år och min äggreserv är inte stor. Enligt AMH provet så har jag mycket liten chans att bli gravid även med IVF. Jag fick rådet att testa med pergo. Det skulle ge större chans. Jag har svårt att inse det. Tycker att IVF skulle ge större chans än att bara ta pergo. Så nu är vi färdgiutredda och inget mer att göra än att ha sex och hoppas.
börjar ÄL nu och ska sedan prova pergo för första gången.
Hej nu är man då mitt i cykeln igen...allt är som vanligt...fast inte riktigt. Jag fick precis ta två alvedon för jag har en sån FRUKTANSVÄRD värk i min "mensmage" fast det är inte mensvärk utan det känns bara väldigt ont, typ som en konstant kramp i äggsockarna. Har inte varit med om detta förut. Tog min sista tablett för 6 dagar sedan. Vad ska jag göra??? Tacksam för råd och tips från erfarna pergopinglor.
Esthers mami: Förmodligen har du VÄRSTA ägglossningen snart Jag har ofta ont på detta sätt vid ÄL men inte varje månad. Med Pergotime var det tydligt. 6 dagar sen senaste tabletten stämmer ju oxå bra. Är du väldigt orolig kan du ringa din gyn så får han göra VUL:
Esthers mami skrev 2009-01-19 17:17:09 följande:
Tack för era svar! Det lugnade ner sig efter mina alvedon. Jag gissar att ni förstår mig precis när jag klagar och säger:
-Jag e' så j-la trött på detta...måtte det gå bra denna månad för jag är så trött!
Blir det inte bättre får jag kontakta min läkare.
Kram