• EnsammaMamma

Ätit provera men mensen kommer inte?

Fick en kur med provera i 14 dagar för utebliven mens och Äl, fick en ytterst liten blödning igår kväll (lite rosa bara) sedan i morse var den borta och inget mer idag! Min läkare är väldigt nonchalant och tycker jag ska vänta ett par dagar till. Har någon annan ätit en kur med gulkroppshormoner och inte sedan fått någon blödning? kom er Äl igång igen utan vidare hjälpmedel?

• Svar på tråden Ätit provera men mensen kommer inte?
  • Dollars matte

Hur länge sen är det du tog sista tabletten?

För mig tog det ca 3-5 dagar att få blödning efter Provera, och ca 10 dagar med Gestapuran om jag minns rätt. Jag hade också lite spottinggs (dvs ljusrosa/-röda flytningar) innan. Min äl kom inte igång av det (har PCO).

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • Moonstone

Sist jag åt Gestapuran fick jag inte heller någon blödning (bara lite rosa på pappret precis som du beskriver). Fick då komma in på VUL + blodprov, vilket visade att slemhinnan va tunn och östrogenet på rätt nivå = det fanns inget att blöda ut och kroppen var redan i "utgångsläge". Har också PCO och blöder aldrig av mig själv, så läkaren verkade inte tycka det var så konstigt.

Annars brukar gulkroppshormon el p-piller funka på mig. Har dock aldrig fått igång ÄL (inte ens av äl-stimulering...)

• Theréze

Jag käkade Provera och fick visserligen mens en gång, men sen hände inget mer (varken ägglossning eller mens), så jag fick istället en kur Pergotime och blev gravid direkt. Är nu i vecka 21.

• EnsammaMamma

Oj tack för era svar, jag slutade äta dem för 6 dagar sedan nu och nu är det inte ens rosa på papperet längre men det verkar vara vanlig som jag ser. Jag får hoppas att jag kan få pergo snart. Grattis Theréze till graviditeten.

Svar på tråden Ätit provera men mensen kommer inte?