Klart du inte är! Jag känner också ett stort behov av att umgås med bara mina barn och min man, alltså våra gemensamma.
Min man har inte det behovet på samma sätt som jag, då alla barn i familjen är hans biologiska.
Fast visst tycker han att det är rätt bra att kunna ha båda typerna av liv eller hur jag skall säga. Ena veckan är det mycket fokus på hans (snart) tonåriga dotter och ett sånt liv, med skjuts hit och dit, läxhjälp, tjat och gnat på ett annat sätt. Sånt som hör till ett liv med tonårsbarn...
Andra veckan är det han och jag och våra två små gemensamma tjejer. De lägger sig tidigt, vi får mycket tid på kvällarna tillsammans själva, man kan passa på att hänga ute eller i parken lite mer, vi kan vänta med middagen och äta själva på kvällen på ett annat sätt o.s.v.
Som sagt för min man skulle det nog inte göra något om varje vecka innebar tonårsliv, det är ju hans barn. Men för mig är det otroligt skönt att få vila från det varannan vecka. Särskilt som hans dotter söker mig mycket, och tar mycket av min tid den vecka hon är hos oss, tid som jag gärna skulle lägga på mina småtjejer men som jag då kan lägga ALL tid på den vecka hon är hos sin mamma.