ni med yrsel orsakad av ångest o oro??
hej vad gör ni åt eran spänninsyrsel som orsakas av ångest o oro?? hur hanterar ni den??
hej vad gör ni åt eran spänninsyrsel som orsakas av ångest o oro?? hur hanterar ni den??
sertralin/zoloft.. och lergigan . lergigan funkade inte på mig.
okej nää skulle gått ut med kompisar på krogen idag men kände att det kommer jag inte klara med!! suck jag hade ju planerat våran ute kväll i flera veckor!!
hur lång tid tog det för din medicin att verka så yrseln försvann?? veckor eller månader?
För mig tog det bara någon vecka eller kanske till och med några dagar innan yrseln blev bättre.....det kändes så sjukt härligt....jag levde verkligen igen :)
Jag hade så mycket yrsel att jag inte ville gå ut längre och då kände jag att jag var tvungen att göra något åt saken-. Och det gjorde jag och det var det bästa jag kunde göra. Gör det du med så du kan börja leva. Bry dig inte om alla cd böcker och tidningar och allt annat utan koncentrera dig på KBT terapi kombinerat med medicin deet är inte farligt och hjälper dig att få tillbaka ditt liv tidigare så har det i varje fall varit för mig och hoppas det blir så för dig med.
okej .ska ringa till en psykolog på måndag och hoppas jag kan få en akut tid. jag vågar inte gå ut längre.eftersom yrseln är som värst ute!!!.jag väntar oxå på att få glasögon kan nog oxå vara en av orsakerna till min yrsel!!
Jag trodde också att det var mina ögon vilket det också var till en viss del....MEN du känner allt annat som tyder på ångest och tyvärr börjar du utveckla lite social fobi låter det nästan som....men det är bra gumman ring på måndag. Jag hoppas du får den hjälpen du behöver...om INTE säg att det är vad du behäver.
okej jag tror att det mesta av yrseln försvinner när jag fått glasögonen eftersom när jag sover är yrseln borta och när jag sitter med läsglasögon framför datan
Ja då kan det ju vara det också....jag hade heller ingen yrsel när jag sov....men jag ska kolla upp nya brillor också....men kolla alla varianter så du i varje fall kan utesluta.
och jag har massa yrsel när jag lutar mig framåt och och böjer huvudet neråt
Det du beskriver låter inte farligt alls gumman så ta det bara lugnt och kontakta en läkare som kan hjälpa dig. Men jag vet att stress och press i hög dos framkallar ångestsymtom...börja med att prata med vårdcentralens kurator så kommer du att få rätt hjälp den vägen.
hej gumman hur är det med yrsel??hur starka är dina doser på sertralin o zoloft??
Hur gick det sen?! Jag har samma!!