• brushanen

Är det någon som har funderat på att leasa/hyra barnvagn istället för att köpa?

Hej!

Vi sitter här hemma på kammaren och räknar lite på vad vi måste köpa tills tillökningen sker

Det känns som om det kan bli riktigt dyrt i "uppstartskostnad" med vagn, bilstol, säng, m.m.m.

Är det någon som har funderat på att leasa eller hyra allt istället för att köpa? Hur tänker ni - skulle ni handla allt nytt eller hyra (ex. 6 mån eller 1 år)?

Tacksam för synpunkter och åsikter.

Mvh/Petter

• Svar på tråden Är det någon som har funderat på att leasa/hyra barnvagn istället för att köpa?
  • Felix72

kan man leasa barnvagnar?

jag köpte en begagnad för en billig peng som var hur fin som helst.

dessutom kan det vara bra att "ha kvar" ifall det blir fler barn

• Schnitzel

Bilbarnstol hyr vi genom if, funkar kalasbra. Imorgon kommer nya stolen eftersom hon vuxit ur den gamla. Skönt att slippa pyssla med försäljning och nyköp.

Barnvagnen fick vi ny i gåva av farmor, men har trots det ångest efter att ha kikat på andrahandsvärdet. Det finns riktigt fräscha begagnade av den vi har för mindre än halva priset.

Hyr stol, köp begagnad vagn. Det tror jag på.

• Mr Smurf

Köp inte en ny vagn, fullständigt bortkastade pengar.. Köp en beg. för en billig penning. Det är så bra kvalité på vagnarna nuförtiden så dom är i nyskick även om dom är 3 år gamla.

De 5-10 tusen du spar på vagnen kan du sätta in på ett konto till barnet och ge köpa en moppe när han/hon fyller 15 istället.

• essarf

Köp min begagnade

Nej, men det finns nya vagnar som är rätt ok och billiga. Det finns begagnade som är BRA och billgare

• Krycke

Håller med, köp begagnat! När ni sen säjer den får ni tillbara en stor del av vad den kostade.

Du säger att ni sitter och gör beräkningar om ert barn. Tänk på detta, det är VÄLDIGT, VÄLDIGT viktig att spara så mycket pengar som möjligt till eras barns framtid! Mycket kommer att hända...

• Racer

Leasa en barnvagn?
    Undra om det finns en sämre affär?
    Köp en beggad på blocket och sälj sen, då är det bara kapitalbindning.

Svar på tråden Är det någon som har funderat på att leasa/hyra barnvagn istället för att köpa?