• Äldre 25 Oct 22:01
    5916 visningar
    8 svar
    8
    5916

    NitFree, luskam, bra och dåligt?

    Nu har dottern fått löss igen, andra ggn (första för 7 veckor sedan). Jag funderar starkt på att skrota plastkammen och satsa på en NitFree, men jag behöver kommentarer, bra som dåliga om den.

  • Svar på tråden NitFree, luskam, bra och dåligt?
  • Äldre 26 Oct 07:42
    #1

    Ingen?

  • hej att
    Äldre 26 Oct 07:43
    #2

    Jag har köpt den, den får med mycket!

  • Äldre 26 Oct 08:48
    #3

    min kompis har en å är super nöjd, det äna som är är ju att den piper för minsta smutts eller pryl i håret,,så har man skorv mjäll så piper den

  • hej att
    Äldre 26 Oct 09:56
    #4
    ejja81 skrev 2008-10-26 08:48:32 följande:
    min kompis har en å är super nöjd, det äna som är är ju att den piper för minsta smutts eller pryl i håret,,så har man skorv mjäll så piper den
    Men är det verkligen en NitFree?
  • Äldre 26 Oct 11:36
    #5

    Om jag förstått det rätt så är den helt i rostfritt stål, inga batterier annat elektriskt. Den har speciella räfflor i kammen som fångar upp det mesta.

  • Äldre 26 Oct 21:40
    #6

    Köpte en idag, jädrans vad effektiv =kanon!!!

  • Äldre 27 Oct 12:37
    #7

    aha,,,nä då rä det säkert nått annat för denna piper å går på batteri

    sorry misstog mig=/

  • Wed 24 Feb 2021 10:55
    #8

    Nu är den här tråden gammal.. men det är säkert någon som söker efter detta igen. Jag köpte en NitFree efter att ha läst alla goda recensioner, men det var ett misstag. Okej den kanske är effektiv på att fånga upp löss och ägg, men räfflorna gör också stor skada på håret och gör det väldigt svårkammat. Kammen fastnar och sliter i hårstråna. Jag kommer inte att använda den annat än som absolut sista utväg om inget annat funkar. Lite så att jag känner att jag lika gärna kan klippa av mig allt som att använda den, för mitt hår kommer ändå bli så skadat. Har en annan kam i metall från Liceworld som jag gillar, utan räfflor, den tar med sig även ägg utan att förstöra håret.

Svar på tråden NitFree, luskam, bra och dåligt?