• Chinirauring

Klumpar o Blödningar under Tidiga Graviditeten

Som rubriken lyder, har du vart med om det?
    Skriv gärna några rader om hur det var o hur det gick...

Har själv haft blödningar i ca 2 dar, ibland mindre klumpar ibland större....Missfall tro?
    Är i vecka 6 snart vecka 7....svara snälla...

• Svar på tråden Klumpar o Blödningar under Tidiga Graviditeten
  • Underbaring

De två gånger jag haft klumpar har det varit missfall, i v 8 och i v. 4-5. är nu gravid igen, har blödig från och till i två veckor inga klumpar och jag har varit på vul och sett hjärtat slå denna gång.. så blödningar behöver inte vara så illa som mna för det mesta tror.. men klumpar tror jag man ska bli lite orolig över, kontakta din mvc, om de inte vill hjälpa så åk till gynakuten, där får du iaf hjälp och möjlighet till vul!

• pubberuppen

jag har nyss varit på ultraljud och fick se hjärtat slå!

• Soffan76

Jag har också blödningar nu i v. 5, så ärligt talat vet jag inte om jag är gravid eller ej.
    Har svårt att avgöra om det är ett missfall eller bara blödning som pågått 2 dagar. Skulle beskriva det som mensliknande, men mindre.
    Har i alla fall bestämt mig för att vänta ett par dagar och sedan göra ett gravtest igen. Tar tydligen ett tag för hormonerna att gå ur kroppen, så det är ingen idé att testa för tidigt.
    Det som gör att jag tror att det är ett mf är att nästan alla graviditetssymtomen försvunnit. Å andra sidan mådde jag pyton i 1 vecka under mina tidigare graviditeter och sedan ganska bra, så man vet aldrig.

• pubberuppen

igår kväll kom rött blod. Och alldeles nytt när jag gick på toa var det en liten röd klump på 1 cm! Vad händer??

• Jelli

Samma för mig. Är i v 6 och började blöda i går morse. Lite mindre än min vanliga mens och lite mensvärk. I går klarrött blod och idag mest mörkare och lite klumpar av koagulerat blod. Fortfarande lite ont i magen.

Dessvärre känner jag mig inte illamående och har inte huvudvärk och ömma bröst som jag haft tidigare, men vet inte om jag inbillar mig. Hur snabbt efter missfall förvinner symptomen?

Ska på undersökning på måndag och har inte helt gett upp hoppet efter att ha läst andras inlägg där blödningar inte slutat med missfall så TACK alla som delar med sig av sina erfarenheter.

• Jelli

Mina blödningar slutade med missfall. Fick det konstaterat idag på akutmottagningen *gråt*.

Lycka till alla andra. Uppdatera hur det går för er!

Kram

• MammaCh

Trots att jag blött till och från i fem veckor (ljusröda- till riktigt röda- till bruna blödningar/flytningar, ibland med klumpar upp till 1,2cm i) så vinkade vår lillebebbe till oss så glatt på ultraljudet i torsdags! Den hade då vuxit till 32 mm och jag daterades till 10+0 (flyttades tillbaks lite igen). Hjärtat slog fint, och den sprattlade därinne.

Håll hoppet uppe!

• MRobson

Jag fick brunaktigt-röda flytningar igårkväll...inget under natten o nu mest lite brunaktigt. Har inte ont men är ändå orolig. Tror jag ska ringa MVC i eftermiddag...Är i vecka 8.
    Blir väldigt nojig över vad det kan bero på. Verkar ändå vara vanligt...

• Chinirauring

Puff Puff det var ett tag sen...jag fick mf den månad jag skrev detta inlägg men blev gravid direkt efter utans mens i mellan!Hur gick det för er :)

• Bikofia

Hej

Urs de e en lång oro innan man kommit över v 12.

Är i, eller var i v 8 och har idag haft lite mensverksliknande värk, kommit lite blod under dagen i trosorna, inte värre än så men nu senare underlagen så kom de en stor klump av mötkrött slem och blöder fortsatt, men har ingen större smärta.

????????helt förstörd.

• Simihane

Hej !

Jag är gravid i vecka 12 11+4 och väntar den fjärde barnet. Jag har fått blödningar kanske nästan 2 veckor. Blodet var lite rött brunt färg och klumpar då med. Har lite ont i magen som mens men de gör inte så mycket ont. Jag är orolig om de skadar fostret. Har aldrig haft detta så på mina andra graviditer. Har någon gått igenom de kan ni vara snälla och ge mig tips och råd skulle det vara jätte schysst. Tack

• Clg09

Hej,

Jag har haft blödning sedan i fredags. Började med bara några droppar, blev mer på lördag och en klump som var kanske så stor som toppen på tummen. Efter det blev det mindre o mindre. Hade ringt 1177 efter första blödningen började. Hon tyckte inte att jag skulle vara orolig eftersom jag har inte haft ont.

Ringde Mvc och frågade vad jag ska göra. Hon sa att jag bodde fortsätta som jag är gravid.

Jag undrar hur de kommer ta reda på att jag fortfarande är gravid eller inte? Jag har tid på måndag morgon men känner om de tycker att jag ska få VUL så vill jag helst åka idag istället för att gå runt och fundera på det i fyra dagar till. Har läst att man kan fortfarande ha gravid symptomet och positivt test några veckor efter om fet var faktiskt missfall.

Hjälp mig! ????

Svar på tråden Klumpar o Blödningar under Tidiga Graviditeten