• Bionic

Bara hinnsäck på VUL i v 6+

Ni som gjort tidiga VUL och bara har sett hinnsäcken - Hur gick det för er sen?

Hur länge fick ni vänta tills ni fick komma tillbaka och såg allt bra ut då?

Har varit idag i 6+3 och såg en hinnsäck på 21 mm, inget mer. Men allt såg tydligen normalt ut för att vara v 5.

Har 3 MF i bagaget, det där därför jag varit på VUL tidigt om någon nu undrar. Men i efterhand så ångrar jag att jag for...

• Svar på tråden Bara hinnsäck på VUL i v 6+
  • mamma20sthlm

Alltså jag är ingen läkare men jag är inne i min 4 graviditet och vet att deras stickor på sjukhuset är bättre på att mäta Hcg nivån än dom man köper. När man fått exempelvis missfall så kan det stå flera veckor + på apotekets stickor men på sjukhuset står det minus på stickorna.
    Det är för dom använder sig av sådana som mäter mer riktigt hcg nivåer och dte måste vara viss hög mänd för dom ska ha +.

MEN jag är ingen läkare och jag HOPPAS du har en graviditet som fortföljer!:)
    Man får ju tänka på att du är väldigt lite gången och att på ultaljud så kan man inte se mycket mer än vad man kan se vid mens.
    Och du har ju iaf sett en hinnsäcken redan nu och det är ju bra tecken och du har symtom!:)

kramar och lycka till!!

• lottaloppan

Jag var på VUL i vecka 6-7 och fick se en hinnsäck som verkade tom. Läkaren såg inte heller min ena äggstock! En vecka senare var där ett litet pickande hjärta. Är nu i vecka 19 enligt RUL, minst en vecka senare än utifrån när jag vet att jag hade ägglossningen. Sånt händer tydligen. Lycka till!

• Bionic

Har nu också fått se ett pickade hjärta och en liten böna!
    Efter två veckors oro.

• Smilla86

Hej! Jag har två MF och ett MA bakom mig. Nu är jag gravid igen och när jag gjorde VUL nu första gången i v 6+0 såg man bara en tom hinnsäck, en och en halv vecka efter det såg man en skugga på 4,4 mm (för litet än vad det skulle vara och ingen hjärtaktivitet)Snacka om att börja förbereda sig på värsta.. Men sedan ytterliggare efter en vecka såg man en liten liten bebbe med hjärtaktivitet och precis så stor som den skulle vara.. Läkaren sa till mig att det kunde vara för tidigt att se det när jag gjorde första VULet och han hade rätt.. Nu är jag i vecka 34! Lycka till!

• sunny1980
    Bionic skrev 2008-11-07 11:48:31 följande:
    Har nu också fått se ett pickade hjärta och en liten böna! Efter två veckors oro.
    Grattis det måste kännas underbart!
  • lottaloppan

Grattis, vad roligt! Du ligger säkert nån vecka efter din egen beräkning, det är vanligt. Och det kommer du få redan på på RUL runt vecka 18. Lycka till!

• mamma20sthlm
    Bionic skrev 2008-11-07 11:48:31 följande:
    Har nu också fått se ett pickade hjärta och en liten böna! Efter två veckors oro.
    Grattis va kul!!!:)
  • Fnulan

Härligt för dig Ts!

Jag var hos gyn idag, och jag är i 5+3 men han såg ingenting alls! Han gjorde mig orolig och ville ta HCG prover på mig. Nu får jag vänta till mitten av januari innan jag får veta ngt och det är ganska jobbigt. På honom var det jättekonstigt att han inte såg ngt...

• lotie

Jag hade en gulesäck i vecka 6 men inget hinnsäck och inget embryo å gulesäcken vara bara 2,5 mm och itne 10 mm som den borde vara?

• lotie

Hej! Han ringde aldrig så fick själv kämpa för att få tag på någon och en annan läkare tittade på alla provsvaren och hinnsäcken var 5 mm och man kunde ana en gulesäck..hcg värdet var 1000 IU/L vilken hon sa kunde vara en normal gravidtet i vecka 6 ungefär och jag är ju i början av vecka 7 men det kunde vara så.

Jag vet exakt när jag hade ägglossning men kan ägget fästas senare så jag är bara i vecka 6? Den andre läkaren skulle ringa mig imån så ska jag nog in på onsdag igen och se om värdet höjts eller sänkts. Men blöder lite pytte lite fortfarande och värken kan jag inte riktigt berskriva, lite hugg, små stickningar här och var men illamåendet har tagit semester=(.

Vad ska man tro? Hon gav mig massa hopp igen ju? Medan den andre var vädligt negativ eller han sa varken bu eller bä vilken skrämde livet ur både mig och min man. Han tittade i magen och sa inget på 5 minuter så jag frågade ser du någon bäbis? Då sa han nej..Skulle kunna fylla en pool med tårar nu...

• Goose01

Jag är i v6+2 o hade en hinnsäck på 21.5mm..TS va du i v 6+3 eller i v5 när du skrev ditt inlägg? Du skriver olika i inlägget..

Svar på tråden Bara hinnsäck på VUL i v 6+