• Bionic

Bara hinnsäck på VUL i v 6+

Ni som gjort tidiga VUL och bara har sett hinnsäcken - Hur gick det för er sen?

Hur länge fick ni vänta tills ni fick komma tillbaka och såg allt bra ut då?

Har varit idag i 6+3 och såg en hinnsäck på 21 mm, inget mer. Men allt såg tydligen normalt ut för att vara v 5.

Har 3 MF i bagaget, det där därför jag varit på VUL tidigt om någon nu undrar. Men i efterhand så ångrar jag att jag for...

• Svar på tråden Bara hinnsäck på VUL i v 6+
  • mamma20sthlm

Alltså jag är ingen läkare men jag är inne i min 4 graviditet och vet att deras stickor på sjukhuset är bättre på att mäta Hcg nivån än dom man köper. När man fått exempelvis missfall så kan det stå flera veckor + på apotekets stickor men på sjukhuset står det minus på stickorna.
    Det är för dom använder sig av sådana som mäter mer riktigt hcg nivåer och dte måste vara viss hög mänd för dom ska ha +.

MEN jag är ingen läkare och jag HOPPAS du har en graviditet som fortföljer!:)
    Man får ju tänka på att du är väldigt lite gången och att på ultaljud så kan man inte se mycket mer än vad man kan se vid mens.
    Och du har ju iaf sett en hinnsäcken redan nu och det är ju bra tecken och du har symtom!:)

kramar och lycka till!!

• lottaloppan

Jag var på VUL i vecka 6-7 och fick se en hinnsäck som verkade tom. Läkaren såg inte heller min ena äggstock! En vecka senare var där ett litet pickande hjärta. Är nu i vecka 19 enligt RUL, minst en vecka senare än utifrån när jag vet att jag hade ägglossningen. Sånt händer tydligen. Lycka till!

• Bionic

Har nu också fått se ett pickade hjärta och en liten böna!
    Efter två veckors oro.

• Smilla86