• lillaf­isken
    Äldre 28 Oct 08:06
    1508 visningar
    4 svar
    4
    1508

    skydslappar på, på fritis

    Min son utsats för kränkningar av pojkarna som går i trean (han går i klass 2) på fritis. Och personalen bara rycker på axlarna. Jag ska ta ett snack med dem idag när jag hämtar honom och kommer att kräva en förändring.
    de tycker mest jag överdriver... det som har hänt (som jag vet) är bla.
    * 2 pojkar går o pluttar min son i ansiktet. en gång blev han ned puttat från data stolen, en kille satte sig på han o plutta (på huvudet)
    * spottas
    * 2 pojkar få o petar, knuffar och säger att de ska döda honom

    vad gör personalen? INGET , när jag frågar sonen vad de säger när han säger till dem... att de är upptagna. ...

    saken är att de uppfattar min son som allmänt besvärlig o känns som de tycker att han får skylla sig själv. har försökt att föklara att vi är i en pågående utredning och att matsalen kan vara en svår situation. ( han lämnade salen utan lov en gång, vilket retade en av personalen o blev arg, o då blev min son argare.. o så var karusellen igång)

    Dessa pojkar i trean ... det hr vart problem innan. då de gick på samma fritis när sonen gick i F klassen o de i ettan... då koppla jag in rektor osv och var på god väg att byta skola. nu ångrar jag mig att jag iinte gjorde det

    jag vet inte vad jag ska göra... de lyssnar ju inte

  • Svar på tråden skydslappar på, på fritis
  • Äldre 28 Oct 08:29
    #1

    Det låter inte ok i min värld det du skriver. Be att få ett möte med personalen och rektor, berätta sakligt hur din son upplever det. Försök att hålla känslorna borta när du berättar. Var ödmjuk inför att din son kanske också kan göra något för att detta inte ska fortsätta.
    Treornas beteende är ej accceptabelt, jag undrar vad som utlöser att de gör så. Behöver de få uppmärksamhet? Om personalen är för upptagen för att hjälpa din son, kanske de också är för upptagna för att sätta igång dessa treor i vettig verksamhet.

  • AForss­tröm
    Äldre 28 Oct 08:45
    #2

    Låter lite likt vår situation på vår skola...
    Ha ett möte med berörd personal + rektorn, gå igenom allt som hänt o allt som personalen inte verkar bry sig om, tala om lungt o sansat att detta gör att min son inte mår bra.
    Ni måste hitta en lösning!!
    O det är inte din son som ska behöva byta skola utan en lösning måste till!
    Lycka till.


    Stolt mamma till Nhea 5 månader, Felicia 7 år & Jacob 9 år
  • lillaf­isken
    Äldre 28 Oct 13:56
    #3

    det stora problemet är kankse att det är en hård attityd på skolan, vilket gör att detta är vardagsmat för personalen. Jag har pratat med personalen nu i eftermiddag, med en av dem som jag tycker att jag ftt bättre kontakt med. Berättade även att det finns en tidigare histria med dessa pojkar, vilket de inte visste o¨m. Jag förklarade att jag anser att detta är kränände behandling.. och hon höll faktiskt med. jag kommer forsätta att prata o se om det sker något. speciellt i atttyden hos personalen.

    Jag tror att de nte vågar faktiskt att tg tag i sådanna siutioner.. utan hellre låter bli att se

  • Chrill­e 84
    Äldre 13 Nov 21:30
    #4

    Tycker att den/dom "pedagogerna" om man nu kan kalla dom för det brister stort i sitt ansvar inom yrket!
    Om jag var du skulle jag gå till rektorn igen. Om det inte hjälper så gå till skolnämden.
    Det är deras skylldighet som personal på fritis att hantera sådana situationer.

    Tycker även att du ska kräva att få se deras anti mobbing plan som alla skolor/dagis/fritis måste ha enligt svensk lag. Och sen en upprättad individuell plan för just din son och den situationen som råder.
    Om dom inte kan visa upp detta inom en rimlig tid (48 timmar). Så prata med rektorn igen och förklara att det inte får gå till så här. Och om dom inte visar resultat så går du en instans högre.
    Sådana utsagor brukar få fart på folk.

Svar på tråden skydslappar på, på fritis