• For Lovers

fråga till er som har barn i Australien/boende där

Hej!

Jag undrar ni som är boende och har barn i Australien, vad krävs för att man som svensk ska få sjukvård där på samma premisser som australiernarna själva?

Min situation skulle vara gravid i Australien, men vill såklart veta om det ens är möjligt att gå vård och föda där överhuvudtaget..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden fråga till er som har barn i Australien/boende där
  • lillynea

kolla med försäkringkassan, när jag bodde där hade jag permanent uppehållstillstånd och rätt till gratis vård. Vård för gravida och spädbarn är nästan bättre än här.

• Mosie

Man maste ha Temporart uppehallstillstand i vantan pa permanent uppehallstillstand eller Permanent saklart. Jag har fott mina tva barn har och har Permanent uppehallstillstand. Som Public Patient tacker Medicare kostnaderna, sa sa lange man har tillgang till Medicare ar du tackt.

• Nillax

Ar ganska sa saker pa att man som svensk pa working holiday visa har ratt till Medicare och kan foda barn pa ett public hospital utan att behova betala. Dock har man inte ratt till baby bonus.

• For Lovers

Tack för alla svar!

och åh tack för den sista infon, det var väldigt bra:)

Ska självklart kolla upp allt detta men det känns så svårt allting... så stort och jag har ingen koll på det heller!

Svar på tråden fråga till er som har barn i Australien/boende där