• Kärleksbarn

Pergotime och var är ägglossningen? Snälla läs!

Hej

Kanske kan ni hjälpa mig få svar på några frågor ang. Pergotime? Min läkare är på semester denna vecka och kan därför ingen fråga.

Jag har tagit min andra enkel dos av Pergo denna månaden. Åt dessa dag 5-9 och gjorde ett ultarljud på dag 13.

Jag hade två ägg det ena på 10 mm och det andra på 13 mm. Han beräknade att jag borde få ägglossning igår eller idag alltså på dag 16-17. Riksen för tvillingar föreligger sa han iom att han såg två äggblåsor!

Till min undran. Jag har fortfarande inte fått min ägglossning negativa ägglossningstest och inga ägglossningskänningar som jag alltid annars har! Vet prcis när jag har ägglossning o inte (flytningar, magont och öm kring äggstockar)

Vad händer, är den sen eller har jag ingen ägglossning alls denna gången? Kan den komma senare?

Behöver svar så mycket det går för det känns lite förvirrande detta. Ni som är/varit med om detta berätta gärna vad ni kan o vet...

TACK!

• Svar på tråden Pergotime och var är ägglossningen? Snälla läs!
  • Annisens81

Det jag vet är att ÄL kan komma senare.. min ÄL kommer allt ifrån dag 13-19 .. olika varje gång.. Brukar din vara punktlig?

• Kärleksbarn

Ja i vanliga fall på dag 14

Men när jag åt min första pergo kur alltså för 2 månader sen då fick jag ägglossning på dag 18 och då hade jag tagit tabletterna dag 7-11 och ultraljud gjordes på dag 16.

Det jag oroar mig för är att ägglossningen inte kommer alls...

känner små stick i äggstockarna ibland kanske på gång då?

• Annisens81

det är ju inte alltid man känner det så mycket.. bara sticker lite.. För mig är det olika.. Håller tummarna att den är på g!!

• Dollars matte

Mina blåsor var i ungefär samma storlek som dina, och de var i minsta laget för att kunna säga om det överhuvudtaget skulle bli äl med den storleken enligt min läkare... Helst ska de visst vara över 14mm på dag 12-14 för att kunna säga att det är på gång.
    För mig tog det i alla fall alltid 6-7 dagar längre än läkarens beräkning att få äl. Som tidigast fick jag äl på dag 19, som längst dröjde det ända till dag 25.
    Så håll ut, den kommer säkert snart!

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • LillaFrun

Jag tror du får ge dig till tåls, dag 10 hade jag en på 20mm men de tog till dag 16 innan jag fick äl-utslag.

• mira69

Jag har behandlats med pergotime i 7 mån (2 månader med enkel kur, 2 månader med dubbel kur, 2 månader med trippel kur och slutligen 1 månad med dubbel kur). Behandlingen gav gav goda resultat med 2 ägg varje gång, men det ledde tyvärr inte till graviditet. Min erfarenhet är att pergon försenar ägglossningen. Ang ägglossningsstickor så har dessa inte alltid gett utslag för mig och enligt läkaren på fert.mott så behöver man testa morgon och kväll för att inte riskera att missa höjninge, utslaget på stickan. Äggen växer tydligen ca 2mm/dygn och spricker oftast då de är ca 25mm, på så vis kan man ju räkna ut ungefär när ägglossning borde ske. Bästa receptet för graviditet är dock älskog varannan dag under hela perioden, då går det inte att missa ägglossning, utan orsaken till icke graviditet är då någon annan. rots allt så är det "bara" 20% chans att bli gravid per menscykel. Lycka till alla ni som kämpar liksom jag...

• nallebusig

när jag åt 5-9 fick jag äl på dag 16 när jag åt på dag 3-7 fick jag äl på dag 13

• Kärleksbarn

Ägglossningen kom tjejor på dag 19 och den kändes annorlunda denna gången, väldigt ont inte så jag höll på dö men det ömmade rejält! Tanken har ju slagit mig tänk om det beror på att två ägg släppte? Vet att det bara är spekulationer men riksen finns ju eftersom jag hade två ägg. Vet ej om jag är gravid än, det är bara o vänta!

Tack för era svar!

Svar på tråden Pergotime och var är ägglossningen? Snälla läs!