• Fru Åkesson

STATISTIK: Pergotime- vilken kur som resulterade i graviditet

Inledningsvis, denna statistik är helt ovetenskaplig och endast baserad på denna trådens s.k. BIM-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

Men listan har trots allt en gedigen historia här på familjeliv.se och innehåller 115 stycken namngivna sedan år 2004 som blivit gravida med hjälp av Pergotime. Jag har med denna listans hjälp satt ihop lite statistik främst på vilket försök man uppnått graviditet. 

Vilken Pergotime-kur man lyckades uppnå graviditet med hjälp av Pergotime:

Ostimulerat: 4, 3% (5 st)
    Kur 1: 31,3% (36 st)
    Kur 2: 25,2% (29 st)
    Kur 3: 20,9 % (24 st)
    Kur 4: 12,2% (14 st)
    Kur 5: 3,5% (4 st)
    Kur 6: 2,6% (3 st)
    Kur 7: 1,7% (2 st)
    Kur 8: 1,7% (2 st)
    Kur 9: 0% (0 st)
    Kur 10: 1,7% (2 st) 

Detta innebär att 77,4% lyckades bli gravida på någon av dom första 3 kurerna. Att lyckas efter kur 6 är enligt denna listan endast en chans på 5,2%.

Av dessa graviditeter resulterade tyvärr 10,4% i MF eller MA.

Av de första 85 gravida på listan föddes 41 st flickor och 45 st pojkar. (För 2 st födda är könet ej angivet och 5 st fick MF.) 

Varför är det aldrig våran tur att bli föräldrar?
  • Svar på tråden STATISTIK: Pergotime- vilken kur som resulterade i graviditet
  • Einstein

Fru Åkesson skrev 2008-11-02 08:57:02 följande:

fast liksom lekmän är läkare oense om det mesta ! =o) Min läkare sa att 85% lyckas på ngn av de tre första kurerna och därefter minskar chansen drastiskt. MIn läkare har sagt till mig att jag heller inte får äta mer än 6 kurer då chansen är så otroligt otroligt liten.
    Fast om man ser till din statistik så är ju chansen att bli gravid med pergotime mer än 100%
  • Fru Åkesson

sista decimalerna måste man ju avrunda.

Ska nog aldrig göra omlikande inlägg - man gör ngt för skojs skull och så blir det bara en massa jävla klagande och pekpinnar eller hur ska jag ta med missfall från personer som inte stod i listan från början????

Varför är det aldrig våran tur att bli föräldrar?
  • Einstein

Fru Åkesson skrev 2008-11-02 09:09:49 följande:

sista decimalerna måste man ju avrunda. Ska nog aldrig göra omlikande inlägg - man gör ngt för skojs skull och så blir det bara en massa jävla klagande och pekpinnar eller hur ska jag ta med missfall från personer som inte stod i listan från början????
    Jag "klagar" med glimten i ögat! Fast jag räknade inte procenten, jag räknade personer. Det är 116 som lyckats bli gravida plus 5 till och det var bara 115 i undersökningen. Fast oavsett är det ju kul att se att så många ändå blivit hjälpta.
  • Sassahed

Finns ju inga siffror på hur många som "hängt i tråden" som inte har blivit hjälpta med pergo för då har man ju lämnat tråden för pergopinglorna och gått vidare till annan metod och också aldrig skrivit in sig i listan. Ingen som hållit koll på detta sedan 04 då 1:a tråden startades.

Sen får vi inte glömma att det plussas fortfarande i tråden så det är klart att plussen och personerna ökar hela tiden och kommer inte alltid vara 115 st.

Det finns personer som fått MF i tråden och skrivit in det och sedan plussat igen på annan kur.

Einstein skrev 2008-11-02 08:55:24 följande:
    Hur kommer det sig att de som blivit gravida med pergotime är 116 stycken och det förekom 115 personer i "studien"? Är det några av de som fick mf som blev gravida igen? Ja, jag har då inte räknat in de som blev gravida av sig själva? Hur många är det som inte lyckades bli gravida alls av pergotime?
  • Einstein
    Sassahed skrev 2008-11-02 10:58:42 följande:
    Finns ju inga siffror på hur många som "hängt i tråden" som inte har blivit hjälpta med pergo för då har man ju lämnat tråden för pergopinglorna och gått vidare till annan metod och också aldrig skrivit in sig i listan. Ingen som hållit koll på detta sedan 04 då 1:a tråden startades.Sen får vi inte glömma att det plussas fortfarande i tråden så det är klart att plussen och personerna ökar hela tiden och kommer inte alltid vara 115 st.Det finns personer som fått MF i tråden och skrivit in det och sedan plussat igen på annan kur.
    Tack för den infon, det ger lite klarhet i statistiken!
  • Fru Åkesson

...och för mig fungerade det ju på kur 1!!! Bättrar ju på statistiken lite ;0)

BF 18 juli 2009
  • Aqua ros

Jag fick mensen i dag, så för mig ser det inte så bra ut!

Tredje pergokuren startar på söndag (alla är dubbelkurer) och senast i kombination med Ovitrelle spruta

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Andersson81

Nu ska väl jag uppdatera lite
    Väntar smått i början av aug..
    Det tog sig på första gången denna gång.
    trippelkur pergotime samt pregnylspruta
    har visserligen försökt 7mån men men

Älskade, efterlängtade Amanda 070824 och Ärtan BF 3/8 2009
  • Mammiztill2

Kur nummer 18 blev jag gravid på .. (men X)

• sussie85

Ska börja på min 3:e kur med pergotime på söndag... verkar inte gå så bra för oss.. trots att jag tog äl- stickor förra ggn. när jag läser att chanserna minskas efter varje kur känns d lite tungt vi börjar misstänka att min mans sperma inte är helt 100 . vi är ju inte gamla direkt heller, jag 27 och min man 29. Känns riktigt tungt... har tagit kontakt med en fertilitetsklinik och vi har tid om 2.5 v. hoppas verkligen d forfarande finns chans att plussa... Känns så tungt när man ser att de flesta plussar på första kuren .

• flowers

7-8 :e kuren men den sista tog jag bara en halv kur och jag blev gravid.   

• princess77

Har tagit totalt 6 kurer denna gången men inte blivit gravid.
    Förra gången när jag åt dom blev jag gravid på 6:e kuren men det slutade i MA i vecka 13.
    Har fått ett barn där i mellan naturligt.

• vantarpaettmirakel
    Fru Åkesson skrev 2008-10-28 20:07:01 följande:

Inledningsvis, denna statistik är helt ovetenskaplig och endast baserad på denna trådens s.k. BIM-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

Men listan har trots allt en gedigen historia här på familjeliv.se och innehåller 115 stycken namngivna sedan år 2004 som blivit gravida med hjälp av Pergotime. Jag har med denna listans hjälp satt ihop lite statistik främst på vilket försök man uppnått graviditet. 

Vilken Pergotime-kur man lyckades uppnå graviditet med hjälp av Pergotime:

Ostimulerat: 4, 3% (5 st)
    Kur 1: 31,3% (36 st)
    Kur 2: 25,2% (29 st)
    Kur 3: 20,9 % (24 st)
    Kur 4: 12,2% (14 st)
    Kur 5: 3,5% (4 st)
    Kur 6: 2,6% (3 st)
    Kur 7: 1,7% (2 st)
    Kur 8: 1,7% (2 st)
    Kur 9: 0% (0 st)
    Kur 10: 1,7% (2 st) 

Detta innebär att 77,4% lyckades bli gravida på någon av dom första 3 kurerna. Att lyckas efter kur 6 är enligt denna listan endast en chans på 5,2%.

Av dessa graviditeter resulterade tyvärr 10,4% i MF eller MA.

Av de första 85 gravida på listan föddes 41 st flickor och 45 st pojkar. (För 2 st födda är könet ej angivet och 5 st fick MF.) 

Kur 2 för mig :) (kunde inte rösta då jag redan tittat på resultatet). 
Svar på tråden STATISTIK: Pergotime- vilken kur som resulterade i graviditet