• junimagi

Vi som läser på Liber Hermods

Här samlas vi som läser på Liber Hermods. Vi som pluggar för att komma in på högskolan - eller vi som bara läser av andra skäl. Här kan vi utbyta frågor om studierna, lärare, uppdrag osv. Vi kan också lära känna andra som liksom vi läser på distans - något som ibland kan bli lite ensamt.

Så om du läser på distans och känner för att utbyta tankar och funderingar, eller bara vill hitta likasinnade, häng med i tråden....

Man får vara så anonym som man vill och inget krav finns på att man förklarar vad man studerar och varför - även om det vore trevligt. Men man skriver alltså själv så mycket man orkar och känner för.

Själv heter jag Anna - och mer om mig kan ni läsa på min presentation. Annars läser jag just nu Engelska och Psykologi, men har endel ämnen kvar innan jag är klar!

• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods
  • MirakelSmå

Jag läser historia a!!

Och en hel drös med andra ämnen. Har kört fast i historian nu, ska redogöra för hur sverige och den svenska utrikespolitiken påverkades under världskrigen.

• Nana
    Mariina skrev 2009-01-20 07:58:03 följande:
    Jag har läst studiguide 1 nu till en kurs, och gjort självtestet. Förhandsgranskade uppdraget och såg att jag kunde svara på alla frågorna, men jag har inte läst nånting ut läroboken. Jag har beställt boken men inte fått den än.
    Det står ju i studiguiden vilka sidor i boken man ska läsa men jag lyckades hitta mina svar ändå, kan jag göra uppdraget då eller krävs det att man har läst läroboken också?

Kursen jag håller på med är Arbetsmiljö & säkerhet. Nån som gjort den?
    Hej!
    Jag har redan läst det, och det är jätteviktigt att ha boken med dig.
    OBS! Läraren ska fråga dig bara från uppdragen. Det var som hände med mig.
  • vemodeni88

Hej Skrattande 

Finns det någon här som har läst Samhällskunskap C på hermods?

Jag har en uppsats som jag ska vara klar med om 10 dagar och har precis öppnat uppdraget. Tills på söndag måste jag skicka ett ämnesförslag tillsammans med min hypotes, frågeställning, tillhörande delfrågor och litteraturförteckning. Har ni tips på detta?? Det ska vara ett samhällsproblem eller samhällsfråga som man kan tillämpa ett forskande eller analyserande arbetssätt när man skriver. Och vad vill de ha för litteraturförteckning?

Dessutom har jag en fråga om muntliga examinationen.... är den svår? Vad handlar det om? Uppsatsen, vetenskapsteori för nybörjare - boken, eller uppdragen?

• HanaT

Hej. 

Jag är ny här inne:) Ska börja plugga på distans på Hermods i januari, om jag kommer in vill säga. Har redan nu börjat läsa kursboken till geografi A. Är det någon som har läst den kursen som kan berätta lite vad den handlade mest om? Eller om det är någon som läser den just nu och har uppdragen? Känner att jag vill vara så förberedd som möjligt då det verkligen är viktigt att jag får bra betyg på grund av att jag måste höja mitt snitt. 

• aissha

Hej någon som läser psy A som kan skicka till mig uppdrag 3?

• Erica1980

Någon som vill dela med sig av hur den muntliga examinationen i datorkunskap går till?? =/

• Lettopetto

Hej! Jag söker någon som har erfarenhet av Matematik C på Hermods?

• Jackie88

Hej! Jag läser just nu matematik 1c som jag köpte från hermods webbbutik. Jag tänkte fråga någon som vet hur länge man får sitta och skriva på varje uppdrag är det någon tid?

• sophiaaa

Hej! Någon här som läst psykologi b via hermods o skulle kunna lägga ut uppdragsfrågorna? kan också lägga ut andra kursfrågor om ngn vill ha

• karinb87
    sofia s skrev 2008-12-15 12:33:42 följande:
    Soldi skrev 2008-12-15 09:38:01 följande:
    aa.. det brukar va så för mig med. att ja alltid är nervös innan. men nu vart ja mer nervös ju mer tiden gick. men slutbetyg MVG i Historia A =)=) aldrig vart så glad tror jag !!!
    JÄTTEstort Grattis

va kul!
    Sitter och väntar på att göra min muntliga examination i Samhällskunskap nu om en halvtimme, är supernervös, har gått igenom jättemycket men känns som allt ramlat bort nu. Ska ha Historian imorn, förväntar mej inte ditt fina betyg, är glad om jag bara får g. usch va nervös jag är.

hej hur gick de i samhällskunskapen?

• karinb87

jag har kl 10 examination i samhällskunskapen.. sjukt nervig och rädda att inte klara detta..

• Johnsson

Någon här som har läst Organisation & ledarskap???? Som vill sälja sina böcker???

• ekholmzara
    ÖnskarEttBarn skrev 2011-01-18 19:02:33 följande:

Hej!

Jag har en fråga som jag behöver hjälp med... Läser just nu Samhälle B via hermods och hoppas någon av er kan hjälpa mig.
    Hoppas nu att någon här har läst det.

Studera Sveriges befolkningsutveckling på s 18-19 i läroboken. Förklara hur mortalitet, nativitet och befolkningstillväxten utvecklas under perioden 1830-1930. Vad har påverkat mortalitet och nativitet under perioden. Använd de demografiska termer du tycker är lämpliga. Vilket skede tycker du Sverige verkar befinna sig under denna period?

Tacksam för den hjälp jag kna få

jag behöver också hjälp med den frågan
  • ekholmzara
    ÖnskarEttBarn skrev 2011-01-18 19:02:33 följande:

Hej!

Jag har en fråga som jag behöver hjälp med... Läser just nu Samhälle B via hermods och hoppas någon av er kan hjälpa mig.
    Hoppas nu att någon här har läst det.

Studera Sveriges befolkningsutveckling på s 18-19 i läroboken. Förklara hur mortalitet, nativitet och befolkningstillväxten utvecklas under perioden 1830-1930. Vad har påverkat mortalitet och nativitet under perioden. Använd de demografiska termer du tycker är lämpliga. Vilket skede tycker du Sverige verkar befinna sig under denna period?

Tacksam för den hjälp jag kna få

jag behöver också hjälp med den frågan
  • eclipsesan

Är det någon som läst Sociologi 1 och har haft en skriftlig examination på plats? Ska nämligen ha det på Tisdag...

Undrar därför om någon har gjort provet och kommer ihåg ungefär vilka frågor som kommer. Vad behöver jag fördjupa mig på osv!! 
    Detta gäller då inte den muntliga examinationen utan en skriftlig!

Tack på förhand heh, stressar sönder :p

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods