• SisselaM

ska puregonet och pennan förvaras i kylen? vilken tid på dagen ska man injicera?

hej,
    som ovan. Ska man ha det i kylen under behandlingstiden?
    Kan man själv välja om man vill injicera på morgon eller kväll?

• Svar på tråden ska puregonet och pennan förvaras i kylen? vilken tid på dagen ska man injicera?
  • mammatillMilo

Pennan behöver inte ligga där men puregonet ska det..Men ta ut det några timmar före användning för annars svider det när man sprutar in det..Jag hade fått tillsagt att jag skulle ta det mellan 20-21 varje kväll..men det kanske är olika..

• P i x i e

Jag fick veta av BM att när du väl laddat pennan kan du ha den i rumstemperatur i 1 månad... men den där äggmognads vätskan och pulvret som man tar ett par dagar innan ÄP måste förvaras i kylen.

• Simba79

Så här står det i FASS/på bipacksedeln för Puregon:

"För din bekvämlighet kan Puregon förvaras vid eller under 25 °C (i rumstemperatur) under maximalt 3 månader.
    Notera när du börjar förvara produkten utanför kylskåp.

När man väl har tryckt nålen genom gummiinlägget av cylinderampullen, kan produkten förvaras i 28 dagar.

Anteckna den första användardagen för cylinderampullen på anteckningskortet som visas i Instruktionsmanualen för Puregonpennan."

• mammatillMilo

Ja just ja!Så var det..Promlemet hos mig var att vi hade över 25 grader inne så därför var jag tvungen at förvara i kylen..har ingen plats i skugga under hela dagen så när solen lyser på så blir det för varmt..

Svar på tråden ska puregonet och pennan förvaras i kylen? vilken tid på dagen ska man injicera?