• neelto

nån som varit gravid, när dem känt kraftig mensvärk några dagar innan bim?

Jag har BIM 5-6/11, har haft molande värk i tjejmagen, stickningar i livmodern ända sedan Äl.
    Men idag är "mens värken" väldigt tydlig och strålar ner i benet. Jobbigt, men hoppas att jag känner så här av en andledning. Mer törstig är jag oxå.

• Svar på tråden nån som varit gravid, när dem känt kraftig mensvärk några dagar innan bim?
  • siimii

sticker i ena sidan av livmodern, har haft mensverk nu i 5 dar utan någon mens i sikte och ömma bröst samt mage ibland. har slutat med mina piller för ca 2 mån sen tror jag. meningen är då att jag ska bli gravid =) har haft en massa tecken innan på graviditet (tycker jag!) men då har de visat negativt och ni vet ju hur deppad man blir då =( nu har jag inte gjort något test på kanske två veckor tycker de va bäst så orkade inte bli deprimerad igen =( nån som har haft samma problem som mej? och som hade ett plus? =) jag tycker bara de skulle vara skönt om nån som kände samma saker svarade och jag få upp mitt hopp igen :)

2dagars försenad mens är ju ganska vanligt lr? men 5 dar? måste väl va nått hoppas ja =)

• AnnaBia
    siimii skrev 2008-11-18 15:13:14 följande:
    sticker i ena sidan av livmodern, har haft mensverk nu i 5 dar utan någon mens i sikte och ömma bröst samt mage ibland. har slutat med mina piller för ca 2 mån sen tror jag. meningen är då att jag ska bli gravid =) har haft en massa tecken innan på graviditet (tycker jag!) men då har de visat negativt och ni vet ju hur deppad man blir då =( nu har jag inte gjort något test på kanske två veckor tycker de va bäst så orkade inte bli deprimerad igen =( nån som har haft samma problem som mej? och som hade ett plus? =) jag tycker bara de skulle vara skönt om nån som kände samma saker svarade och jag få upp mitt hopp igen :)2dagars försenad mens är ju ganska vanligt lr? men 5 dar? måste väl va nått hoppas ja =)

har du inte testat ?
    om du gått över fem dagar är det dags att testa dig

iof sa min BM att vänta ungefär 1 vecka efter BIM
    men det är ju du snart =)

köp då DIGITAL CB de andra kan vara så svåra att tolka :S

• siimii

jag har testat mig hur många gånger som helst därsör bestämde jag mig att vänta en vecka lr något. jo det är ju snart. =) till heljen, får testa mig igen då.

dom testen ja gjorde innan var från internet och svårt att lita på dom tycker jag. min sambo skulle nog köpa ett test nu vid 4 hoppas jag. blir de negativt nu får ja testa igen efter helgen kanske.

jag vet ju inte om min mens är försenad men har haft mensverk nu i 5 dagar utan mens.
    tack för svar!

• AnnaBia
    siimii skrev 2008-11-18 16:07:40 följande:
    jag har testat mig hur många gånger som helst därsör bestämde jag mig att vänta en vecka lr något. jo det är ju snart. =) till heljen, får testa mig igen då. dom testen ja gjorde innan var från internet och svårt att lita på dom tycker jag. min sambo skulle nog köpa ett test nu vid 4 hoppas jag. blir de negativt nu får ja testa igen efter helgen kanske. jag vet ju inte om min mens är försenad men har haft mensverk nu i 5 dagar utan mens. tack för svar!
    jag förstår precis hur du känner..
    Jag följer min vän som testat sig på BIM-6 bim-4 och bim-1 och negativt
    även testat med rfsu
    men jag säger åt henen att vänta.
    själv testade jag mig på samma sag jag väntade mens.
    men för de kanske som har lite oregelbundet är det ju svårt att veta
    då få rman testa sig lite då och då

jag är nu i ett dilemma jag själv.
    för jag känner mig gravid men jag vägrar testa mig innan mensen uteblivit 1 vecka
    vill inte bli besviken =/
    jag är super nyfiken.
    men jag har precis förlöst.. eller det var 4 månader
    så jag vet ju inte heller hur det ligger till med menscykeln.

jag hoppas att du får ett pluss
    hade varit en fin julklapp =)
    själv hoppas jag oxå
    men i första hand må bra.. suck!
  • majblomman80

Är dom här stickningarna ni pratar om vanliga vid graviditet..?
    PÅ mig värker det lite hela tiden nu o sticker som små nålar i livmodern o ägstockarna..Det gör det ju vid mens på samma sett..?

• siimii

det vet jag inte jag letar efter ett sådant svar jag oxå :)

• AnnaBia
    majblomman80 skrev 2008-11-18 16:21:23 följande:
    Är dom här stickningarna ni pratar om vanliga vid graviditet..?PÅ mig värker det lite hela tiden nu o sticker som små nålar i livmodern o ägstockarna..Det gör det ju vid mens på samma sett..?
    ja ghar ingen aning
    jag har såna ständigt numera
    men jag tstade mig med CB digital och det visade sig negativt BIM-1
    så jag förstår inte :S de ska ju vara pålitliga o kunna tas BIM -4
    jag blir ju tokig för det gör ju sviiiin ont  och jag förstår inte ad det kommer ifrån
    BM sa till mig att vänta till Måndag o testa mig.
    men jag kunde inte hålla mig å det va ju katastrof istället :S
    och jag förklarade stickningarna o hon sa något om sammanväxt, jag är ju snittad sen tidigare. så för mig kan det finnas en förklaring
    men det ska inte vara så att jag mår dåligt :S för det är inte normalt
  • Kravmärkt

Jag har med vääärsta värken i livmodertrakten plus korsryggen och är inne på tredje dagen nu. Ska ha mens i helgen eller början av nästa vecka (har mellan 27-32 dgrs cykel). Brösten känns större och gör ont också.
    Vill så gärna därför är jag rädd att jag framkallar allt bara..

• siimii
    Svar på #42
    gjorde ett test idag. PLUSS :D underbart glad!
  • Kravmärkt
    siimii skrev 2008-11-19 16:54:48 följande:
    Svar på #42gjorde ett test idag. PLUSS :D underbart glad!
    Grattis!!
  • siimii
    Kravmärkt skrev 2008-11-19 18:08:27 följande:
    Grattis!!
    taaack :D e superduper glad
  • Kravmärkt

Då gjorde jag ett test igår och jag var tydligen gravid Min molvärk har lugnat ner sej lite men brösten ömmar så jag blir galen och bröstvårtorna har redan ändrat både form och färg. Sjukt ju..

• minna200

Grattis till er alla som plussat, ni var ju ett helt gäng ju!!!!

jag sitter själv här med världens mensvärk, precis som jag brukar ha. Är på BIM -4 och hoppas så innerligt att mensen inte ska komma uten att det dyker upp ett pluss istället!!!

Mina symptom är ont i brösten, de känns tunga och fruktansvärt ömma, ont i svanken till och från, sticker och värker i nedre delen av magen....

Hoppas, hoppas, hoppas

• Nassenina

Då kanske man ska hoppa in här eftersom så många här har fått plus!!! :) Nu är det ju visserligen så att jag har nästan fullt blockerade äggledare + endometrios vilket gör det väldigt väldigt svårt för mig att bli gravid, men hoppas gör jag varje månad ändå!!! :) BIM imorgon, men kan även vara en vecka senare (ibland lite oregelbunden mens). Har dragit och känts nåt otroligt runt äggstockarna eller hsh i nedre delen av magen sen några dagar efter ÄL. Brukar ha dessa känningar innan mens, men inte såhär starka och tillsammans med andra "symptom" såsom svagt illamående på kvällarna och rikligare flytningar såhär dagarna innan BIM, så hoppas man ju lite extra!! Jag vet att jag inte borde utsätta mig själv för den här "plågan", att bara gå runt o känna efter o sen bli besviken när mensen kommer, men jag kan inte låta bli!!! Hoppas att detta är en LYCKOTRÅD!!!! GRATTIS TILL ALLA ER SOM PLUSSAT!!!

• Sessilou

ooh grattis till era plus!

sitter här o hoppas hoppas hoppas att min molvärk beror på bebis och inte mens.
    Får vänta hela långa 8 dagar till

There is no spoon=)
  • Urtica

Får hoppa på jag med! :)
    Har kraftig mensvärk sedan en vecka, är på BIM +3. Igår kväll kom det EXTREMT lite rosa i på pappret när jag torkade mig, men det såg mer ut som trasiga slemhinnor. Har gått med trosskydd nu några dagar för alla symtom jag har säger mig att det kommer en störtflod när som hellst, men inte. Mår ganska dåligt, och illamåendet kommer och går hela tiden. Inte så att jag behöver spy, men tillräckligt jobbigt ändå.
    Testade negativt igår och börjar oroa mig för att något är fel. Man har ju fått så många besvikelser nu att man knappt orkar hoppas längre.

• Nallemajsan

Grattis till era plus!

Testar att liva upp den här tråden :)
    Jag sitter här med mensvärk sen 3-4 dagar och jag tycker den blir värre så är säkert mens på g. Ömma bröst också men det har jag varje månad. Det känns dock lite hoppfullt med alla som säger att de kände precis som innan mens och ändå fick ett plus <3

Någon annan som väntar på att kunna testa?

Svar på tråden nån som varit gravid, när dem känt kraftig mensvärk några dagar innan bim?