• Eowyn81

Ni med snabba förlossningar!

Hej!
    Min förlossning med sonen gick ganska fort, det tog 7 timmar från första värken till att han föddes. Nu har jag börjat fundera på hur snabbt det kanske går nästa gång jag ska föda barn.
    Så ni som hade en snabb förlossning med första barnet, hur fort gick det med nästa barn?

• Svar på tråden Ni med snabba förlossningar!
  • Engla9

det gick snabbt! första barnet kom fyra timmar efter första värken. Barn nr:två kom i bilen 20 min efter första värken..sen har de kommit i bilen allihop! Haha, det har gått jätte braGlad

mina älskade skit ungar
  • skuttskutt81

MIn första tog inte ens 2 ½ timme från första värken (då var jag öppen ½ cm), andra barnet tog 1½ timme ungefär, men då var jag redan på sjukhuset, eftersom jag hade havandeskapsförlossning. Innan värkarna började var jag helt omogen på tappen.
    tredje fick dem setta igång med dropp, jag var helt omogen o hade haft pinvärkar länge, men det hände ingenting alls. Jag var helt omogen, och hade havandeskapsförgiftning även denna gång. Hon sa att det troligtvis skulle ta väldigt lång tid, men dem satt i droppen vid 23 på kvällen, värkarna började ordentligt vid 24 o han är ute vid ett, så lång tid vet jag inte om jag tycker att det tog!

• sallybuse

Min första pojke tog  18 timmar sen blev  de akut snitt.Min flicka tog de 2½ timme,Och då var jag öppen 10 cm när vi kom upp på KK och de var 2 krystvärkar sen var hon ute.

• MinÖgonsten

Med första barnet tog det 7 timmar och en jätte smidig förlossning, dock krystvärkar i en timme. Nu med andra barnet tog hela förlossningen 4 timmar och krystvärkar i 6 min. Också denna förl. helt fantastisk. Öppningsskedet gick fortare den här gången och jag hade mer koll på läget och kände mig tryggare.

Som någon skrev tidigare så är det inte så vanligt att man inte hinner in i tid. Var på spec. mödravården i vecka 32 och läkaren sa att i Umeå hade det hänt 3 gången på ett år att föräldrarna inte hunnit in.

Du behöver nog inte oroa dig. kram och lycka till!

• annloj

Den första tog det 5 timmar, nr 2 tog 40 min. Får se hur det blir med nr 3 i sommar

• Zeraphia

Första barnet tog ca fem timmar från första värken tills han var född. Var beredd på en lika snabb förlossning andra gången och BM hade sagt till oss att åka så fort vi kände att det var dags (särskilt eftersom vi hade 3-4 mil att åka). Vi kände oss lite snopna när andra barnet tog betydligt längre tid på sig - hela 12 timmar från det att jag fick sporadiska sammandragningar tills han var född

• Pildi

Det spelar ingen roll hur många år det har gått mellan förlossningarna. Jag har tre barn, två döttrar som är 18 och 9 år gamla och en liten pojke som är 7 veckor gammal. Min första förlossning tog 16 timmar, andra förlossningen 5 timmar, tredje 2,5 timme.

• Isabella06

1a, 5 timmar från första värken. Hann va inne på förlossningen i 7 min innan Isabella va ute :)
    2a, 36 timmar från blödning och första värk. Fick ligga inne hela tiden då första gått så fort. Tji fick vi ;)
    5 timmar från att dom tog hål på hinnorna :)

• PetraD

Alla mina från första värk (som alla startat med)
    Hann inte in med andra och tredje. Fjärde hann vara inne ca 30min och femte ca en timme

• hannis

Jag verkar ha väldigt långa latensfaser och väldigt kort tid med aktiv förlossning.

Med första barnet tog det 6 timmar från att det drog igång och började göra ont. Var inne på fl i 4 timmar.

Med andra barnet tog det 2 timmar från att det började göra ont. Var inne på fl i 1 timme.

• k girl

Min första gick rätt fort, tills det avstannade. Sonen fastnade med huvudet och jag var fullt öppen länge.

Jag hade alltså rädslan att inte hinna in inför min andra graviditet, vi har 15 mil till förlossningen. Tur i oturen gick mitt vatten några veckor för tidigt så jag skrevs in på förlossningen. Det tog totalt lite drygt två timmar, varav en kvarts krystvärkar, så jag hade nog inte hunnit in om vi varit hemma.

Om det skulle bli en trea skulle jag åka med en gång jag började känna något.

• jannha

För mig tog det 8 timmar sammanlagt.

Fick första värken kl 10. Klockan 13:00 ringde vi in till näl ( Trollhättan) som hade fullt så vi fick åka till östra sjukhuset (Göteborg) och var framme klockan 14:00 och då var jag öppen 6 cm och klockan 17:55 hade jag min son i famnen?

• Queen Of Darkness

Jag räknar från "aktiv förlossning, öppen 4 cm" som barnmorskorna då min latensfas inte har märkts av. Eller alltså, latensfasen har varit som vilka förvärkar som helst och utan att jag förstått att det ändå gjorde något.
    barn 1: 3 timmar och 17 minuter
    Barn 2: ca 1 timma och 40 mminuter (åkte in direkt när jag helt plötsligt fick regelbundna värkar men trodde det var förvärkar och var beredd på att bli hemskickad - var inne i 21 minuter innan bebis kom.
    Barn 3: 42 minuter (där blev jag dock igångsatt och gick 12 timmar från att dom tog hål på hinnorna innan jag var öppen 4 cm, och den latensfasen kände jag var annorlunda mot de tidigare två då jag fick regelbundna förvärkar)
    Barn 4: 18 minuter.

Vildbattingar.blogg.se - Syr färgglada och unika barnkläder
  • Sockerdrömmen

Min första tog 8 timmar, den andra tog 2 timmar och den sista kom hemma i badrummet, så jag, vad ska man säga. Fort gick det

• Inorr02

har bara fått ett barn ännu och de blev igångsättning fick hf från  cm öppen tog det  50 min från då vattnet gick tog det 20 min

Så är nervös inför nästa rädd för födda hemma eller i bilen på e4

Svar på tråden Ni med snabba förlossningar!