• ronja75

går inte till skolan

Flickan är 14 år. hon har just fått mig att ta mina barn och flytta från hennes pappa som jag älskar. Under årskurs sju var hon i skolan i timmar räknat åtta dagar. I dagsläget har hon inte varit i skolan alls på två månader. vi har tät kontakt med kuratorn på skolan som dessutom anmäler till soc vecka för vecka. täta kontakter med soc och bup har vi oxå. hon är alltid bara helt tyst. hennes pappa drar henne i foten så hon ramlar av sängen två gånger varje morgon. när han som har jobbat natten hållit på med henne över en timme för att få upp henne så pallar han inte längre. hon skär sig mycket på armar o ben. hon stjäl mycket. under sex veckors tid har hon stulit 4500 av oss. hon stjäl kläder av mig. saker som smycken, pärlor etc, av mina små barn. hon röker, dricker, skiftar kille ofta.... vad f-n gör vi. snälla......

• Svar på tråden går inte till skolan
  • Marija79

Jag vet att detta låter drastisk men den stackars flickanbehöver verkligen hjälp så hade det varit mitt barn hade jag nog sett till att hon blev tvångsinlagd på BUP. Hon kommer säkert att bli arg men det verkar som att hon behöver någon sorts radikal behandling för att må bra igen och njuta av sitt liv.

Var finns hennes mamma och hur reagerar hon? eller jag kanske missupfattat, det kanske är du som är hennes mamma?

• Bevabus

Men alltså..varför var det hon som fick dig att lämna pappan? :S det förstår jag inte...

Annars så är det här verkligen ett fall då det krävs tvångsinläggning tror jag. Jag vet själv hur ledsen hon kommer bli. Inte kul att bli så kränkt, men det här problemet är så pass allvarligt att något måste göras snarast. Börja med att ringa BUP och fråga om det finns möjlighet att tvångsinlägga någon på något sätt. Eller om dom har något bättre förslag på vad ni kan göra.

Er dotter gör inte det här utan anledning såklart, något ligger bakom det. Och ni föräldrar måste inte få reda på vad det är. Det har ni ingen rätt till. Så länge eran dotter själv kommer på ett sätt att lösa det på. Men ibland är inte det så lätt och då kan det behövas hjälp från psykologer och så. Lycka till!

Jag blev frisk från mina problem och det kan hon också bli.

• MammaEmelie91

Ang skolan så antar jag att ni fått gå på olika möten där? Jag skolkade jätte jättemkt o tillslut fick jag anpassat schema, så vissa dagar hade jag 3 lektioner, vissa heldag o andra bara 1 lektion osv osv. Det underlättade en hel del för mig, dock fick jag inte det förrän höstterminen i 9an o skulle endå sluta efter julen pga jag skulle ha barn men de hör inte hit :P

Finns de ingen som hon verkligen litar på som hon kan prata med,? Vuxen då så klart, släkting eller nåt? Och som Beverly skriver, hon gör inte detta utan anledning! Det finns alltid nånting bakom sånt här.

• Rut Blad

Flickan mår enormt dåligt och behöver hjälp. Hennes föräldrar måste söka professionell hjälp. Och med de köer som är på Bup så skulle jag söka privatvård akut. Typ IDAG.

/Rutan

Svar på tråden går inte till skolan