• Anonym (orolig)

snälla hjälp, dermatomyosit!

Min syster har varit dålig nu i ett par månader och blev till sist inlagd. Läkarna har gjort massor av undersökningar, kom fram till att hon hade problem med sköldkörteln, inflammation i leder. Fick medicenering och skickades hem. Efter en vecka blev hon sämre varpå hon togs in på sjukhus igen . Har legat inne sedan i måndags, och i går kom chock beskedet, hon har en reumatisk sjukdom som heter dermatomyosit och äggstockscancer.

Känner att jag går under, kan knappt sitta still, bara gråter....

Snälla skriv om Ni vet, kan något om denna sjukdom!

• Svar på tråden snälla hjälp, dermatomyosit!
  • Anonym (orolig)

Ingen som vet, verkligen. Vet att denna sjukdom är ovanlig men aggressiv, är så orolig snälla skriv

• Anonym (orolig)

puffar igen

• Anonym (orolig)

Tack för länken, har läst en del om denna sjukdom på nätet. Det är en ovanlig och svår sjukdom, min kära syster det gör så ont i mig att se henn så sjuk. Inte nog med det har hon även cancer i äggstocken, och inte förrän man opererar får vi veta vad det är för sort hon har drabbats av.

Fick idag reda på att läkarna har gjort en tumörmarkerin och den visade 1000, ett ganska högt värde men vet inte vad det innebär, någon som vet?

Jag kan knappast göra eller tänka på något annat min syster hon är min bästa vän, hon betyder så oerhört mycket för mig. Mår så dåligt, vet inte hur jag ska orka.

• Anonym

Hur går det för din syster?

• polestar2017

Har haft denna sjukdom i 14 år och är idag (besök hos läkare igår ) frisk ! Finns inga som helst symtom på sjukdomen och är överskriven till vårdcentralen idag . Vill nämna då att jag var väldig dålig vid början av sjukdomen och hade ett CK värde på 350 ( Enzymutsöndringsvärde på mina muskler) alltså hur ansträngd mina muskler är !. Ex Maraton 4,2 minuter l =Anträngd efter det är va:8-9 , hade hjälp av anabola ( utskrivet av läkare ) för att komma tillbaka! Samt en borrelia infektion. Har i 14 års tid tränat 3 dagar i veckan som har varit avgörande i min rehab . Har aldrig haft ngr problem med hudutslag , har dom 1?a åren gott på metratexat men blev av med det efter ngr år pga min träning . Kan då också säga att jag orkade inte borsta tänderna för jag orkade inte lyfta tandborsten. 

Svar på tråden snälla hjälp, dermatomyosit!