• wordplay

Vilken ålder anser ni räknas som "ung mamma"?

Jag har sett 24-30 åringar på det här forumet som kallat sig själv en ung mamma.
    Jag fick barn när jag var 15 så jag har en lite annan syn på det hela, jag tycker att unga mammor är de som inte hunnit bli myndiga.

Resten tycker jag hör till "fick barn tidigt".

• Svar på tråden Vilken ålder anser ni räknas som "ung mamma"?
  • Luciernaga

Under 20 år tycker jag, min mamma fyllde 15 år veckan efter att hon fick mig och när hon hade fyllt 18 hade hon 3 ungar.
    Jag tror att det var ödet för hon gick bort nyligen endast 45 år.
    Vila i frid kära Mamí!

• Tiiina86

vart gravid som 15åring men han fylla 16 under graviditeten och det tycker jag är ungt, nu är jag 22år men känner mig fortfarande ung.

under 23-24 så e man väll endå ung mamma

• silvanus

dom räknar med att man e ung mamma innan man fyller 25 år men själv tyckte jag inte att jag var en ung mamma på 24 år

• Hon den an0nyma sn0karen

Tycker så länge man blir kallad på unga föräldrar grupper. Här i stan är det tills 22. Det finns nog en anledning till att soc/familjecentralen har såna grupper. Jag var 20 när min föddes. Gick först i "vanlig" föräldragrupp där alla var över 25 och hade läst på högskolan osv. Jag var liksom 19 när jag blev gravid så kände mig udda minns jag. Men blev kallad på UF när han var född så gick på de. Äldsta mamman där var 22 och skulle fylla 23. vi andra var mellan 15-22 , var 5 stycken som gick. Så tycker själv så länge man kan bli kallad på unga föräldrar grupper.

• StaffenAssar

Hann precis fylla 24 innan min första tittade ut och jag kände mig ung. I min mammagrupp var den närmast mig i ålder 31, sen var de 36, 37, 39 och 39... Är 26 nu och tvåbarnsmamma, men nu känner jag mig inte alls ung utan istället mycket äldre än alla mina barnlösa kompisar.

• Lincon

Jag var 20 när jag blev gravid, han fylla 21 innan sonen föddes. Nu är jag 23 men känner mig fortfarande som en ung mamma. Bor i innerstaden och här är väl medelåldern runt 30 så det är kanske också därför jag känner så.

• marzieh

25 tycker jag. själv var 27 år

• Elize87

fyllde 20 två dagar innan min dotter föddes.. känner mej som en ung mamma ;)

• SaraHeleneBirgitta

Under myndigehetssträcket tycker jag. Är 21 år och mamma till en 6 månaders grabb. Tycker inte jag är en "ung mamma" men däremot tycker jag att vissa är "för gammla mammor" iaf de som skaffar första barnet efter 35.

• Familj Lo

jag tycker ungmamma är när man är under 18-19.
    Själv var jag 19 när jag blev grav och hann precis fylla 20 när han kom.
    Ser inte mig som ung mamma haha

• mrsuran

snittåldern i sverige att skaffa barn är väl typ 30 så då tycker jag att under 25 är ungt. jag är 24 och när jag är ute på "stan" blir jag bemött som ung mamma

Svar på tråden Vilken ålder anser ni räknas som "ung mamma"?